کاهش پنج درصدی پوشش واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان از تاثیرهای منفی شیوع کرونا در این استان است که پیامدهای ناخوشایند دارد.

واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه بیش‌از ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، خیلی از برنامه‌های نظام سلامت را این بحران تحت تاثیر قرار داده و مشکلات زیادی ایجاد کرده و یکی از این موارد کاهش پوشش واکسیناسیون است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره ضمن ابراز نگرانی از این موضوع تاکید کرد: خانواده‌ها به هیچ عنوان نگران آلوده شدن فرزندانشان در مراکز و پایگاه‌های سلامت نباشند زیرا تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز انجام می‌شود.

دکتر مجید سرتیپی گفت: واکسیناسیون داری ارزش بسیاری است و برای سلامت کودکان بسیار مهم و موثر بوده و خانوه‌ها سعی کنند واکسیناسیون فرزندانشان را به موقع انجام دهند. پویش ارتقای پوشش واکسیناسیون کودکان از یکم مرداد در مجموعه زیر پوشش این دانشگاه شروع شده و تا ۳۱ مرداد ادامه دارد.

وی افزود: واکسیناسیون کودکان جزو برنامه‌های جاری تمامی مراکز بهداشتی کشور و خانه‌های بهداشت است و طوری برنامه‌ریزی شده که به هیچ عنوان این برنامه با وقفه روبه‌رو نشود. انتظار می‌رود اگر به دلیل کرونا خانواده‌ها برای واکسیناسیون فرزندان خود مراجعه نکرده‌اند، زودتر این کار را انجام دهند.

کد خبر 538845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha