نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مازندران گفت: به طور میانگین ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان‌های این استان غیر بومیانی هستند که به این استان سفر کردند.

کرونا - مازندران - سفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد مهدی ناصحی اظهار کرد: آمار بستری بیماران غیر بومی کرونایی در بیمارستان‌های غرب مازندران به بیش از ۳۰ درصد و مناطق شرقی استان به حدود ۱۰ درصد می‌رسد.

وی با اظهار این که بخشی از ظرفیت تخت‌های اختصاصی برای بیماران کرونایی مازندران هم اکنون در اختیار غیربومیان قرار دارد، افزود: این افراد کسانی هستند که یا ویلا و محل سکونت برای تعطیلات در مازندران دارند یا این که بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی به این استان سفر کردند.

دکتر ناصحی گفت: اگر آمار بیماران غیر بومی و مسافر مشکوک مبتلا به کووید-۱۹ را با آسیب‌دیدگان غیربومی تصادفات محاسبه کنیم، ظرفیت بیشتری از بیمارستان‌های مازندران را در اختیار دارند. این وضعیت مشکلاتی را از لحاظ تخت و امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای بومیان ایجاد کرد و حتی این کمبودها در حوزه نیروی انسانی نیز ملموس است.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: به نظر می‌رسد باید در تامین امکانات بیمارستانی شامل  شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، سی‌تی‌اسکن و حتی تجهیزات حفاظتی برای استان مازندران از سوی وزارت بهداشت تجدید نظر اساسی صورت گیرد تا پاسخگوی نیازها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی آمار جمعیت مازندران با احتساب مسافران و خانوارهای غیر بومی که دارای ویلا یا محل اقامت فصلی در این خطه شمال کشور هستند دارند، بعضا دو تا سه برابر جمعیت مقیم و بومی است و باید امکانات و تجهیزات بیمارستانی به خصوص برای درمان بیماران کرونایی نیز با احتساب این آمار جمعیتی اختصاص داده شود.

کد خبر 538745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha