منال عبدالصمد، وزیر اطلاع‌رسانی دولت لبنان نخستین مقام ارشد دولتی لقب گرفت که در واکنش به انفجار سه‌شنبه هفته گذشته در بندر بیروت از جایگاه خود کناره‌گیری کرد.

منال عبدالصمد وزير اطلاع‌رساني لبنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دکتر عبدالصمد روز یکشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن ضمن عذرخواهی از ملت لبنان گفت: «پس از فاجعه دهشتناک بیروت، کناره‌گیری خود را از دولت لبنان اعلام می‌کنم.» این عضو ۴۵ ساله کابینه حصان دیاب نخستین مقام رسمی است که به ماجرا واکنش نشان داده و صرفا به ابراز تاسف و عذرخواهی بسنده نکرده است.

این در حالی است که رئیس کلیسای مارونی لبنان از تمام اعضای حکومت خواست استعفا و کناره‌گیری کنند. بشاره بطری الراعی با اشاره به فاجعه انفجار بندر بیروت گفت: «این کافی نیست که یک نماینده مجلس اینجا یا یک وزیر آنجا استعفا کند. ضروری است تمام اعضای دولت باید با احترام گذاشتن به احساس مردم و مسئولیت‌پذیری کامل از مقام خود کناره بگیرند. آنها نشان دادند نمی‌توانند لبنان را به پیش ببرند.»

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان زیر بار انبوه درخواست‌ها برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی نرفت و اعلام کرد چنین اقدامی می‌تواند حقیقت را لوث کند. در این میان، موقعیت کابینه حصان دیاب بسیار شکننده به نظر می‌رسد و برخی معتقدند به زودی سعد الحریری دوباره قدرت را در لبنان در دست می‌گیرد.

کد خبر 538736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    ما هم ناراحت شدیم از انفجار مهیب بیرون اما چیکار می تونیم انجام بدیم براشون