عاملین شکار یک کبوتر چاهی در ابهر علاوه بر واریز ضرر و زیان محیط زیست، در دادگاه به پرداخت ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

شكار كبوتر چاهي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیده‌بان محیط زیست ایران، تیرماه سال جاری نیروهای محیط زیست شهرستان ابهر حین گشت‌زنی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند. محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و دو نفر را دستگیر کردند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک کبوتر چاهی و سه عدد فشنگ ساچمه‌زنی کشف و ضبط شد. اسلحه شکاری به‌کار رفته در شکار که احتمالا یک اسلحه قاچاق است توسط شکارچیان، جایی در طبیعت مخفی شده بود و کشف نشد. متهمین پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی و سه روز نیز در بازداشت موقت بسر بردند.

متخلفین در تاریخ ۹۹/۴/۱۰ مبلغ ۵۰۰ هزار ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه دادند. در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری ابهر، دادگاه با استناد به گزارش ضابطین قضایی و محتویات پرونده، بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست و آنان را به مجازات‌های زیر محکوم کرد:

متهم ردیف اول: ۲۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال جزای نقدی بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی، متهم ردیف دوم: ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت حمل غیرمجاز سه عدد فشنگ ساچمه‌زنی و مصادره فشنگ‌ها به نفع دولت.

کد خبر 538630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha