سفر روز پنجشنبه رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان و نگرش امپریالیستی او به این کشور واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است.

مکرون در بیروت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میدل ایست مانیتور، با آنکه برخی کاربران فضای مجازی سفر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، به بیروت را به حمایت او از لبنان تعبیر کرده‌اند، به اعتقاد بسیاری این سفر از «انگیزه‌های معصومانه» به دور است.

روز پنجشنبه مکرون در سفرش به لبنان و پس از ورود به فرودگاه بیروت گفت: «به‌زودی از محل انفجار در بیروت بازدید خواهم داشت. در سطح اروپا کمک بیشتری به لبنان ارائه خواهیم کرد.»

او همچنین در جمع مردم این شهر با بیان آنکه یک راه‌حل سیاسی برای تغییرات در لبنان پیشنهاد خواهم داشت افزود: «روز اول ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) دوباره به لبنان می‌آیم، اگر آن‌ها (دولت و جریان‌های سیاسی لبنان) در این رابطه کاری انجام نداده باشند، خودم مسئولیت سیاسی تغییرات را بر عهده می‌گیرم!»

اکنون کاربران فضای مجازی بر این باورند که مکرون بحران‌های داخلی کشورش را به فراموشی سپرده و با لبنان به شکل مستعمره خود رفتار می‌کند. به طور مثال، «بشیر نافیه» تاریخدان فلسطینی، در پیامی توئیتری نوشته است: «مدت طولانی فرانسه رئیس‌جمهوری مانند مکرون که نتواند مقابل آرزوهای استعمارگرایانه‌اش بایستد، به خود ندیده‌ است.»

یک فعال یمنی هم با بیان آنکه رفتار مکرون و نگرشش به تغییرات سیاسی و اجتماعی لبنان امپریالیستی بوده، در توئیتر خود نوشته است: «ما در قرن بیست و یک هستیم و دنیا به دهکده‌ای جهانی تبدیل شده است. اکنون مدت‌ها از زمان به پایان رسیدن دوره استعمار گذشته، اما گویی این اتفاق در ذهن رئیس جمهور فرانسه نیفتاده است.»

برخی دیگر از کاربران نیز انتقادهایی از رفتار مکرون در بیروت با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، و همچنین عدم رعایت فاصله اجتماعی از سوی او به جهت شیوع ویروس کرونا داشته‌اند.

در پی انفجار عصر روز سه‌شنبه در بندر بیروت که منجر به کشته  و مجروح شدن بسیاری از شهروندان لبنانی شد، تعداد زیادی از کشورها اقدام به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه پزشکی به لبنان کردند و در همین راستا ایران نیز تاکنون دو محموله کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور ارسال کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 538609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha