مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

میزان تولید گوشت سفید و قرمز در استان قزوین با توجه به افزایش ظرفیت واحدهای دامی هر سال حدود پنج درصد افزایش می‌یابد و تا پایان سال به ۹۰ هزار تن می‌رسد.

گوشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی شاپورزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین امروز –یکشنبه- اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در استان قزوین به تولید برسد. از این رقم حدود ۲۵ تا ۲۸ هزار تن به گوشت قرمز و سایر به گوشت سفید اختصاص دارد. ظرفیت تولید گوشت سفید و همچنین تخم‌مرغ در استان سالانه بین ۲۰ تا ۱۵ درصد قابلیت افزایش دارد. اما این رقم با توجه به وضعیت بازار و تقاضا تنظیم می‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هیچ کمبودی به لحاظ تامین گوشت در استان وجود ندارد و تولیدات واحدهای دامی (دامداری‌ها و مرغداری‌ها) بیش از نیاز و تقاضای مصرف استان است. به گونه‌ای که بخش زیادی از تولیدات آنها به دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.

استان قزوین دارای ۴۲۲ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و ۷۳ واحد مرغداری تخم‌گذار به ظرفیت هشت میلیون قطعه است. این استان همچنین در بخش دام در مجموع با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار رأس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است.

کد خبر 538575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha