سخنگوی وزارت بهداشت از شهروندان خواست که از سفر به استان های مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان پرهیز کنند و اصول سه گانه شست و شو، رعایت فاصله فیریکی و استفاده از ماسک را هم فراموش نکنند. 

مازندران دریا

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ مطابق آخرین آمار وزارت بهداشت، همچنان ۱۵ استان ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند؛ هرچند که امار مبتلایان و قربانیان کم شده است، اما وصعیت وخیم بیش از ۴۱۰۰ بیمار کرونا نشان می‌دهد این بیماری هنوز در ایران رام نشده و وحشی است. 

از جمله استان‌های در وضعیت قرمز کرونا، مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان هستند که در این فصل سال که اتفاقا تازه از نیمه گذشته، همیشه بسیار پرمسافر و گردشگر بوده‌اند. سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت امروز و پس از ارائه آمار تازه کرونا در ایران از مردم خواسته به این استان ها سفر نکنند: شهروندان از سفر به استان های مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان پرهیز کنند و اصول سه گانه شست و شو، رعایت فاصله فیریکی و استفاده از ماسک را هم فراموش نکنند.

سه خیز متوسط و یک خیز شدید کرونا در ایلام

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت هشدار کرونا در ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع کرونا تاخرداد سه خیز متوسط بیماری را در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت  داشتیم اما از از ابتدای خردادماه شاهد خیز شدیدتری بودیم و در نیمه اول تیرماه تعداد موارد بستری در این استان به بیشترین میزان خود رسید.

وی ادامه داد: از حدود یک ماه گذشته با همکاری مردم ایلام شاهد شیب نزولی هستیم و در حال حاضر سه شهر دروضعیت قرمز و سه شهر در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.  موارد ابتلا و بستری نیز در شهرهای ایلام، مهران، دهلران، آبدانانان و دره شهر شدت بیشتری دارد. 

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت طی این مدت ۱۲هزار و ۲۴۱ مورد نظارت بر اجرای پروتکل ها در این استان انجام شده است که در جریان آن ۴۵۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها تعطیل و ۲۶۴ مورد به مراجع مربوطه معرفی شدند. 

وی میانگین استفاده از ماسک در این استان را ۷۸.۱ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف و اماکن نیز ۷۷.۸۹  درصد است.

لاری ادامه داد: درمورد استفاده از ماسک بیشترین آن با ۸۹ درصد مربوط به چرداول و کمتر آن با ۵۸ درصد مربوط به ملکشاهی است. کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز مربوط به ایوان با ۵۷.۷ درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: امیدوارم با همراهی ایلامی های عزیز با رعایت توصیه های بهداشتی ضمن تداوم روند نزولی در موارد ابتلا و .. شاهد خروج این استان از وضعیت هشدار باشیم. 

عید غدیر را مجازی تبریک بگویید

وی با اشاره به فرارسیدن ایام عیدغدیر نیز گفت: یکی از آداب عید غدیر صله رحم است اما باتوجه به شیوع کووید ۱۹ و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از عزیزان می خواهیم از طریق شبکه های مجازی این کار را انجام دهند. 

لاری ادامه داد: یک ماه است که کمپین من ماسک میزنم آغاز شده است و در این مدت شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری و فوت در کشور هستیم. با ادامه این روند درهفته های آتی شاهد روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در کشور خواهیم بود. 

کد خبر 538406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    8 0
    تجربه نشان داده که هموطنانم با زبان خوش میانه ای ندارند... باید جاده های منتهی به استان های شمالی بسته شود تا از سفرهای غیر ضرور کاسته شود
  • حسام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    1 0
    حداقل آخر هفته‌ها مسیرهای منتهی به شمال بسته شود.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 0
    سلام بله واقعا درست است