حادثه خروج هواپیمای خطوط هوایی ایر ایندیا اکسپرس از باند فرودگاه کرالا در جنوب هند ۱۸ کشته و دست‌کم ۱۲۰ مجروح داشت. حالا ۱۵ نفر از مجروحان وخیم است.

خروج هواپيماي هندي از باند فرودگاه كرالا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، هواپیمای بویینگ ۸۰۰-۷۳۷ که تنها دو سال از عمر آن می‌گذشت، عصر جمعه با ۱۹۰ مسافر و خدمه از فرودگاه دبی به مقصد کرالا به پرواز درآمد و در آستانه فرود آمدن در فرودگاه کالیکات در جنوب هند سر خورد و از باند خارج شد. گفته می‌شود ریزش باران‌های شدید موسمی موسوم به مونسون و رانش زمین در ایالت کرالا دلیل اصلی این اتفاق بوده است.

پس از خروج از باند و برخورد با موانع اطراف، هواپیما دو تکه شد اما خوشبختانه آتش نگرفت و منفجر نشد. بر اساس آمار پلیس محلی، تا این لحظه هر دو خلبان هواپیما کشته شده‌اند اما به چهار خدمه پرواز آسیبی نرسیده است. ۱۶ نفر ار مسافران هم به دلیل شدت آسیب جان خود را از دست داده و ۱۵ مسافر دیگر در شرایط بحرانی قرار دارند. سرنشینان هواپیما ۱۷۴ مسافر بزرگسال، ۱۰ کودک و خردسال، دو خلبان و چهار خدمه بودند.

هواپیمای ایر ایندیا اکسپرس برای بازگرداندن شهروندان هندی مانده در امارات در اوج دوران شیوع کرونا به دبی رفته بود و در بازگشت به این سرنوشت تلخ دچار شد. باند فرودگاه کرالا ۲۸۵۰ متر درازا دارد و مشخص نیست خلبان چگونه نتوانسته هواپیما را پیش از خروج از باند مدیریت کند.

کد خبر 538340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha