معاون وزیر ورزش با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد مباحث مختلف صحبت کرد.

علی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علی نژاد، در مورد ورود استقلال و پرسپولیس به بورس اظهار داشت: فرایند جدید واگذاری از اواخر مهرماه سال قبل شروع شد. جلسات متعددی داشتیم. امسال هم هر هفته یک یا دو حتی سه جلسه داشتیم. در این جلسات وزیر ورزش شرکت دارد. وزارت ورزش مصمم است این مسیر را طی کند. ان‌شاءالله اشتباه ۴۰ ساله دو باشگاه را در این دولت اصلاح می‌کنیم و فکر می‌کنم باقیات و صالحاتی باشد. موانع و مشکلات فوق‌العاده زیادی در این راه وجود داشت و به همین خاطر بسیاری از دوستان کار را رها کردند و رفتند.  

علی نژاد ادامه داد: قصد داریم دو ورزشگاه حجازی و مرغوب‌کار را به نام استقلال و درفشی‌فر و شهدای گمنام را به نام پرسپولیس بزنیم. این کار در مرحله صدور سند است. باشگاه‌ها و هوادارانشان علاقمند بودند مالکیت داشته باشند. حرف‌های زیادی زده شد اما عمل وجود نداشت. مستنداتی در رسانه‌ها منتشر شد. باید از دولت مصوبه بگیریم تا ان‌شاء‌الله در مهرماه ورود به بورس را داشته باشیم.  

  •  دستگیری معاون پرسپولیس شروع مبارزه با فساد است

وی در مورد برخورد با مدیران متخلف در ورزش و فوتبال گفت: عزمی جدی در وزارت ورزش برای مبارزه با فساد وجود دارد. وزیر ورزش در این مورد با وزارت اطلاعات نامه نگاری و از آنها درخواست کمک کرد. انصافا همکاران ما سربازان گمنام امام زمان(عج) فعالیت خوبی را آغاز کردند. هفته گذشته یکی از معاونان باشگاه‌ها دستگیر شد. این آغاز برخورد با مدیران و مسئولانی است که تخلف دارند و این اتفاق ادامه دارد. با مربیان، داوران، خبرنگاران و مدیران متخلف برخورد می‌شود. این کار را با همکاری نزدیک وزارت ورزش و وزارت اطلاعات پیش می‌بریم.  

علی نژاد افزود: هجمه‌های زیادی علیه ما ایجاد شده چون می‌بینند مبارزه با فساد جدی است. این دستگیری نشانه جدی بودن آن و همچنین شروع ماجرا است.  

وی تصریح کرد: این ماجرا تازه آغاز شده، در گذشته هم بازرسی کل کشور ورود کرده بود، کسانی که به هر شکلی تخلف کرده‌اند متناسب با آن تخلف با آنها برخورد می‌شود. البته تخلف با جرم تفاوت دارد، مدیران دو باشگاه معذوراتی داشتند، اما جرمی عملا اتفاق نیفتاده است.  

  •  فیفا قبول کرده مابقی طلب برانکو را پرداخت کند

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مورد پرداخت بدهی‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این بدهی پرداخت شده، ان شاءالله مابقی هم پرداخت می‌شود و نگرانی نداریم. دو باشگاه به شرایط خوب خودشان برمی‌گردند. پرسپولیس ۸۵۰ هزار یورو در هفته گذشته بدهی پرداخت کرده و این ادامه پیدا می‌کند. طلب سه دستیار برانکو و بخشی از طلب خود برانکو هم پرداخت شد. البته طلب او به خاطر بحث بانکی ممکن است طول بکشد. ۵ درصد را باشگاه داده و مابقی را فیفا قبول کرده از طلب پرسپولیس بدهد.  

علی نژاد افزود: تخلفات سطوح مختلف دارد و در همه ابعاد است اما نباید به مدیران ورزشی اتهام بزرگ بزنیم. در همه اصناف متخلف وجود دارد و وزارت اطلاعات در همه ابعاد ورود کرده است.

وی در خصوص ورود به موضوع شرطبندی گفت: بررسی این موضوع هم شروع شده و قرار است کارگروهی شکل بگیرد.

  • برانکو ایستاد و کمک کرد

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه هواداران استقلال معتقدند وزارت ورزش برعکس برانکو حمایت خوبی در ماجرای استراماچونی نداشت، عنوان کرد: ما کلا یک مجموعه دولتی هستیم و این دو باشگاه وابسته به وزارت ورزش هستند. مسئولیت ما در قبال هردو واحد است و اقداماتمان برای آن‌ها یکسان بوده است. برانکو و دستیارانش ۱.۵میلیون یورو طلب داشتند که پرداخت نشده بود. برانکو شخصیتش این بود که ایستاد و کمک و همراهی کرد.

  • طلب استراماچونی کلا ۲۰۰هزاریورو بود 

وی ادامه داد: طلب استراماچونی کلا ۲۰۰هزاریورو بود و اصلا عددی نبود. اما رفتار او فرق داشت. برای برانکو هم اتفاق خاصی نیفتاد. در حالیکه برای استراماچونی خود وزیر ورزش ورود پیدا کرد. رئیس بانک مرکزی ورود پیدا کرد. همه حاکمیت آمد که ۲۰۰هزاریورو را به دست او برسانند تا مشکلی ایجاد نشود. وقتی که وزیرورزش در این مساله گذاشت و تضمین های شخص او خیلی بیشتر از چیزی بود که برای دیگران انجام شد. این دو باشگاه یکی اول و یکی دوم است. این نشان می دهد حال آن ها خوب است. هردو در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. دوسال پیش پرسپولیس به فینال رفت و استقلال هم به یک چهارم نهایی رفت. این نشان می دهد حال آن ها خوب است.

عکس | نامه فیفا به پرسپولیس‌: ۱۶ مرداد کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد

کد خبر 538138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 1
    خوب یکی مثل برانکو هم برای استقلال پیدا می کردید جناب!