یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اشتیلیکه تا سال 2012 هدایت تیم سوئیسی سیون را به عهده می‌گیرد.

اولی اشتیلیکه از فصل آینده مربی تیم دسته اولی سیون سوئیس خواهد شد. قهرمان اروپا در سال 1980 با قراردادی سه ساله جانشین آلبرتو بیگون می شود.

 سیون در فصل گذشته به مکان هفتم جدول رده بندی بسنده کرده بود. قرارداد اشتیلیکه به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشور آفریقایی ساحل عاج در روز 15 آوریل به پایان رسید. با توجه به اینکه وی مدت کوتاهی قبل از رقابتهای جام ملتهای آفریقا (20 ژانویه تا 10 فوریه) به دلیل بیماری سخت پسرش به آلمان سفر کرده بود، و گرچه پس از فوت او به ساحل عاج بازگشت، ولی  فدراسیون فوتبال این کشور قراردادش را تمدید نکرد.

به گزارش کیکر، اشتیلیکه از سال 1972 تا 1977 در بوندسلیگا در بوروسیا مونشن گلادباخ بازی می‌کرد و با این تیم سه بار به قهرمانی بوندسلیگا رسید. سپس تا سال 1985 در رئال مادرید بازی کرد. در مجموع 109 بازی در بوندسلیگا انجام داد و 12 گل به ثمر رساند. در تیم ملی آلمان هم در 42 بازی، سه گل زد.

پس از پایان دوران بازیگری به مربیگری روی آورد. در سوئیس مربی نویشاتل زاماکس بود. از سال 1998 تا 2000 دستیار اریش ریبک، سرمربی تیم ملی آلمان بود. در آخر نیز تا سال 2006 در بخش بزرگسالان فدراسیون فوتبال آلمان فعالیت می‌کرد.

کد خبر 53798

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز