رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد که به واسطه وجود انبار نفت در داخل بافت مسکونی شهران، فاجعه‌ای دهشتناک‌تر از بیروت در کمین تهران است.

انبار نفت شهران

به گزارش همشهری آنلاین، مجید فراهانی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار متنی نوشت: تجربه انفجار بیروت تجربه ای بسیار تلخ و ناگوار بود که تاثیرات منفی آن دهه ها در بطن لبنان خواهد ماند. فراتر از هر حادثه و فاجعه درس آموخته ها و عبرت های آن باید مورد توجه قرار گیرد. حتما در اقصی نقاط گمرک‌های رسمی و یا اسکله‌های غیر رسمی،  در مناطق ویژه اقتصادی و یا بنادر ساحلی و غیرساحلی کشور انبارهای مشابه انبار مواد شیمیایی بیروت یافت می شود که از این پس باید به عنوان یک بمب ساعتی نگریسته شود؛ اما علاوه بر اماکن یاد شده انباشت مواد شیمیایی در بطن و مرکز شهرها و اماکن مسکونی خطر آفرین تر است.

وی در ادامه افزود: اینجاست که شناسایی نقاط پرخطر در شهر تهران و ‌دیگر شهرها و احتمال بروز فاجعه و برنامه ریزی برای خروج این بمب های ساعتی از شهر را بایست از دولت وذمدیریت شهری طلب کنیم.

فقط به عنوان یک‌ مثال به انبار نفت محله شهران که یک‌ بمب هیدروژنی داخل شهر و  بر روی گسل زلزله مشا بنا شده توجه کنیم. انبار نفت شهران با مخازنی غول پیکر درست در بطن بافت مسکونی شمال غرب تهران در محله شهران قرار گرفته و هر روز حدود سیصد تانکر سی هزار لیتری حمل سوخت از ابر مخازن این انبار نفت بارگیری می‌کنند و سپس از وسط بافت مسکونی و خیابان‌ها و کوچه‌های شهران می‌گذرند و نهایتا وارد بزرگراه می‌شوند

فراهانی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل های نگهداری و انباشت انبوه مواد شیمیایی در شهر  می تواند در یک لحظه تمام نظامات یک جامعه و شهر را بر هم بریزد، اظهار کرده است: باید موضوع خروج تأسیسات پرخطر از شهر تهران بیشتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد و شهرداری با کمک دولت باید برای تحقق آن کمر همت ببندد.

وی در ادامه این پیام آورده است:  فقط به عنوان یک‌ مثال به انبار نفت محله شهران که یک‌ بمب هیدروژنی داخل شهر و  بر روی گسل زلزله مشا بنا شده توجه کنیم. انبار نفت شهران با مخازنی غول پیکر درست در بطن بافت مسکونی شمال غرب تهران در محله شهران قرار گرفته و هر روز حدود سیصد تانکر سی هزار لیتری حمل سوخت از ابر مخازن این انبار نفت بارگیری می‌کنند و سپس از وسط بافت مسکونی و خیابان‌ها و کوچه‌های شهران می‌گذرند و نهایتا وارد بزرگراه می‌شوند. 

وی با بیان اینکه سال ۸۷  یکی از این تانکرهای ۳۰ هزار لیتری بنزین در بلوار شهران واژگون شد و سوخت آن، اطراف خانه‌های مسکونی تخلیه شد. ۲۹ فروردین و اسفند سال ۸۵ هم دو حادثه مشابه در شهران رخ داد که یکی اطراف مجتمع کوهپایه و آن یکی در شهر زیبا بود، ادامه می دهد: مجددا در سال ۹۵ نیز یک تانکر ۳۲ هزار لیتری در میدان دوم شهران واژگون شد و شاید بخت با شهرانی‌ها یار بود که بنزین‌ها روانه فضای سبز شد و درختانش را برای همیشه خشک کرد اما نکته اینجاست که این بخت قرار نیست همیشه یار غار شهران و تهرانی‌ها باشد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: فقط کافی است یکی از تانکرها یا خودروی ‌حمل آن‌ هنگام سوخت گیری در کنار مخازن دچار حادثه شود، آنگاه با انفجار سریالی مخازن سوخت یکی پس از دیگری فاجعه ای بزرگ‌تر از بیروت به سر تهران می آید.

وی ادامه می دهد: تصور کنید در زمان بارندگی و وقتی زمین لغزنده است، یکی از تانکرها بر اثر لغزندگی زمین واژگون شود. با کوچکترین جرقه آتشی که به راه می‌افتد مهار نکردنی است. «به تعداد تردد تانکرها خطر واژگون شدن آنها وجود دارد و می‌توان گفت این خطر هر روز نزدیک به ۳۰۰ بار شهران را تهدید می‌کند و هیچ‌کس هم حواسش به جان و مال مردم نیست.

فراهانی در ادامه افزوده است: ساخت انبار نفت به سال ۱۳۵۳ برمی‌گردد ‌و قریب به نیم قرن پیش شهران در حاشیه حریم تهران بیابانی بیش نبود و انبار نفت شهران و مخازن عظیم الجثه آن در بیابان بنا شدند. سال‌ها می‌گذرد و توسعه شهر اجتناب‌ناپذیر شده و حالا، صحیح یا غلط انبار نفت شهران درست در وسط بافت مسکونی قرار دارد و صدها خانه عمودی با یکی از مهم‌ترین مراکز تأمین سوخت پایتخت همسایه شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: خطر بیخ گوش نه فقط شهرانی‌ها بلکه همه تهرانی هاست اما همه ماجرا این نیست و تردد روزانه ده‌ها تانکر ۳۰ هزار لیتری بنزین از دل بافت مسکونی یک روی سکه است و روی دیگر  فاجعه قرارگرفتن مخازن عظیم انبار نفت بر روی گسلی است که بر اساس آمار سالهاست که آبستن زلزله ای ویرانگر است که با فعالیت گسل مشا تلفات انفجار انبار نفت در شهران بسی بیش از زلزله تهران خواهد بود که فاجعه بیروت نشان داد مطالبه خروج انبارهای مواد شیمیایی از شهرها همچون خروج انبار نفت از شهران امروز نه یک‌مطالبه محلی، بلکه مطالبه ای ملی است.

تصاویری که مجید فراهانی از انبار نفت محله شهران منتشر کرده است را در زیر ببینید:

کد خبر 537926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 85
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    اگه این طوریه چرا از همین امروز اقدام نمی کنید؟
    • IT ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      هموطن، فعلا کارهای بزرگتر و مهمتر داریم. فعلا که اتفاقی نیافتاده. چرا اینقدر عجله دارید؟؟؟
    • جعفر IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      ببخشید دهشتناک تر یعنی چی همون وحشتناک منظورتونه
    • حمید IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      سلام می خواستم مثبت بدم ، اشتباهی دستم خورد منفی شد ، راست میگه زودتر باید اقدام بشه
    • مجتبی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      باید زودتر یک فکری بکنیم هنوز ما جوانها هستیم مثل یک کوه
    • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      44 17
      سلام؛به لحاظ استانداردسازی شکل مخازن ذخیره سوخت و پلت فرم آنها بصورت جزیره ای و با قابلیت مهار حریق ساخته میشه که در صورت بروز حادثه برای یکی ،به مخزن دیگه سرایت نمی کنه۰ هر چند بروز حادثه برای حتی یه مخزنم مهمه که بایستی یا منازل مسکونی تا همجوار سایت پیش نمیرفت و یا حالا که مجوز دادن مخازن رو جابجا کنن.
    • FR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      63 25
      مسیولین درس عبرت بگیرین از این فاجعه بیروت لطفا
  • ابی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    انشالله .اتفاقی نمیفته .ولی این انبار نفت قبلا ساخته شده بود .ساختمانها بعدا اضافه شدن .باز هم بی تدبیری
    • بهزاد IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      67 25
      خداوند به ما خرد و تدبیر عطا کرده هیچ چیزی با انشالله درست نشده و نمی شود .
  • بهزاد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    متاسفانه بعد از بروز فاجعه در دیگر کشورها در خصوص مشکلات داخلی چند روزی صحبت می شود اما به فراموشی سپرده می گردد و هیچ کار عملی انجام نمی شود .
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    خوب چرا باید اینطور باشه اگر نقشه از پیش تعیین شده نباشد جون مردم مهم نیست _میز وپول ومقام!!
    • غلامحسین IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      61 14
      ایا این فاجعه که برای بیروت رخ داد درسی برای دیگر کشورها خواهد بود تا فاجعه ایی دیگر نظیر بیروت برای تهران ویا هر شهر دیگر رخ نداده اقدامی مسئولانه شود که اگر اتفاقی رخ دهد آن موقع پشیمانی سودی ندارد این حادثه برای بیدار کردن مسولین ایران بود.
  • IT ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    در کشور ما، همه چیز طبق استاندارد و در نهایت امنیت تحت کنترل هست‌ اصلا نگران نباشید ،هیچ حادثه بدی اتفاق نخواهد افتاد. دولت کارهای بسیار بزرگتر و مهمتر از این ها دارد. اینقدر با بد بینی و ترس و دلهره، اعصاب آروم مردم رو به هم نریزید.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    باسلام . خواهشمند است جایگاه نگهداری سوخت بنام انبار نفت سه راهی کرج فردیس شهریار را هم فراموش نفرمایید ...در مناطق مسکونی و تجاری قرار دارد
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      67 31
      با سلام امنیت اره خدارو شکر ..ولی استاندارد رو بیخیال
    • ناشناس IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      94 34
      ملتی که با انشاء الله.وماشاالله داره اداره میشه مطمئن باش اتفاقی نمیوفته....
    • IT ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      من همین الان دارم لیست می نویسم، اونجا رو هم میزارم تو لیست اولویتها. ممنون از یادآوری تون، آخه مسئولان نمی دانستند. خدا نکرده فکر نکنید از روی بی توجهی بوده، واقعا حجم کار زیاده...
  • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    42 77
    چی بگم والا ای خداوندا چراداری سرمردم دنیا بلاوبدختی نازل میکنی آخه ؟؟؟؟ نمیدونم چه حکمتی داره خداتواین دنیا.
    • IT ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      115 9
      ببخشید، بی عقلی و خودخواهی ما موجودات مغرور ، چه ربطی به خدا داره؟؟؟ ما پنبه رو میزاریم بغل آتیش بعد آتش سوزی رو می نداریم گردن خدا؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    باسلام پس خانه های شمال غربی وشمال تهران دو ریال هم نمی ارزه مفتم بدن دیوانس کسی انجا زندگی کنه
    • neda9338 IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      چه ربطی به خدا داره اینکه مردم خاورمیانه جز چپاول دروغ دزدی کاری نمیکنن و تمام استاندارهای ساخت ویازو زیر پا میذارن و فقط میخان میزو ریاستشونو پول خودشون حفظ شه چه ربطی به خدا وحکمتش داره بی خردی مسولا هیچ ربطی به خدا نداره اره خدا گفته انبار منفجر شه اونم شده مسیولا نبودن که بدترین جا وخطرناکترین جا رو واسه انبار مواد خطرناک انتخاب کنه التماس تفکر
  • علی TR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    باید شهردار وقت و مسولین نظام مهندسی رو به دادگاه کشاند و پرسید طبق کدام منطق و عقل در آن منطقه اجازه ساخت وساز واحد های مسکونی دادهید و چه رشوه هایی دریافت کردند .او منطقه خارج از بافت شهر بوده پس این وسط برای مسولین وقت سودی داشته . اقای ذوالنور از حالا پیگیر این مسئله باش نمیخواد بفکر مسببان لبنان باشی
  • محسن IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    44 29
    با توجه به ارزندگی زمین آن منطقه با فروش آنها جابجایی انبارهای نفت به خارج از شهر و لوه کشی به مقاصد داخل شهر به نظر کم هزینه خواهد بود.
  • رضا IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    36 15
    مسوولین باید به فکر باشند.
  • لیلا باقری DE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    59 13
    با درود از دلسوزان از شریفان، از همه کسانی که سر سوزنی برای حقوق شهروندی و حقوق بشر و حقوق انسانی و اخلاقی ارزش قائل هستند و به دور از صفات درندگی و دریدگی هستند قبل از اینکه دشمن دست به کار شود مسولان را ملزم کنید تا انبار نفت شهران را تخلیه کنند و خارج از شهر ببرن، اگر جای دیگه از کشور خبر دارند که خطر جانی و مالی برای مردم هست قبل از مطلع شدن دشمنان و روانپریشان، بی رحمان، شیزوفرنهای اسکیزوید، سایکوپاتهای... این مخازن خطرناک را از شهر و مردم دور کنید . عاجزانه می خواهم خیلی سریع اقدام کنید.
    • مهدی محمودی زاده IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      44 16
      تو روستای ما یه جاده 27 کیلومتری رو الان 18 ساله دارن اسفالت میکنند هنوز تموم نشده هر کس اومد بودجشو خورد رفت زیاد جوش نزن وقت زیاده
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    78 17
    بایدهرچه زودتراین انبارنفت شهران جمع آوری شود.واقعاخطردرکمین تهران است.ازمسیولین عاجزانه تقاضاداریم.دراسرع وقت به این مهم ورودکنند.تاجلوفاجعه ای عظیم گرفته شود.
  • NL ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    76 27
    اي بابا ، چرا نگراني؟؟ مگه نميدوني اتفاق فقط براي ديگران ميفته نه براي ما
    • IT ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      29 82
      والله منم همین رو گفتم، نمی دونم چرا همه نظر منفی دادند، کشور ما در امن و امان هست، استانداردهای ما خیلی بالاتر از این حرفهاست...
  • ایرانی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    82 8
    بنظرم شهرداری مقصره چون از اول در منطقه صنعتی اجازه ساخت و ساز مسکونی داده است
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    80 18
    صراحتا اعلام میکنید فاجعه ای بزرگ در کمین تهران چرا از همین الان فکر اساسی نمی کنید باید اتفاق بیفته مردم بیگناه کشته بشن با تسلیت تمام میشه
  • مصطفی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    55 24
    سلام فاجعه بزرگ در اون منطقه سالهاست رخ داده وتخریب باغ ها وتبدیلشون به ساختمان ست.مافیای ساخت وساز در اون منطقه چه قدرت تخریب ای دارد که سالهاست احدی نتونسته کاری انجام دهد؟ بنده یک نقاش طبیعت گکرد هستم فکر کنم مافیای ساخت وساز وزمین خواری اون قدر با هوش وبا قدرت وثروتست که بتونه خیلی از رسانه هارو هم توی باز هایش هضم کند .!!!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    63 15
    میخام عرض کنم تا اتفاقی برای ما ایرانی نیافته جلوگیری نمی‌کنیم آنوقت است که دیر شده است
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    39 5
    ما هم ساکن شهران هستیم و شاهدسرعت بالا و حرکات نامناسب این نفت کشها بودیم مخصوصا که شهران دارای شیب زیادی هست و خودبخود سرعت ماشین بالا میره.
  • ابراهیم IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    60 16
    سووال انبار نفت اول ساخته شده بود ؟ چرا بعدها مجویز ساخت وساز خانه و....داده شد مگر انبار سوخت وجود ندا شت
  • صادق IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    26 12
    انبارها وسوله های پرخطر نباید داخل شهر ومناطق حساس باشند،خداییش دشمن وجاسوس هم داخل کشور کم نداریم راحت میتونن از طریق این نقطه ضعف ها بهمون ضربه بزن
  • احمدی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    33 1
    سلام من‌به عنوان یک ساکن محله شهران هر سه مورد قید شده در سالهای ۸۵ ، ۸۷ و ۹۵ در خصوص واژگونی تانکر سوخت و شرایط خطرناکی که بوجود آمد را تائید میکنم لطفا تا با حادثه جدی تر و خرابی و ویرانی مواجه نشدیم کاری انجام گردد .
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    35 17
    چرا آمار حساس کشور را علنی میکنید؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    31 4
    اگه واقعا نیاز به رسیدکی وایمنی هست خب مسئولینش باید زودتر ایمنیهای لازم را انجام دهند
    • ماندانا IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      16 5
      لازم نیست گفته بسه میشه از تصاویر ماهواره ای تمام مراکز حساس رو تماشا و نشانه گذاری کرد اینها باید عاقل و مسئول باشن که مراکز حساس و خطرناک رو از درون و نزدیک شهرها جمع آوری کنن
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    29 3
    همه جای دنیا برای مراکز پرخطر ایمنهایی لازم را بکار میبرند یه کشوری مثل ایران پراز افراد تحصیل کرده وبیکاره لااقل واسه ایمنی ازشون کمک بگیرند ایران کشوری از منابع ملی هستش یه کشور فقیر نیست وبا کشورای دیگه قابل قیاس نیست
  • سیروس IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    25 4
    اهواز هم چند منطقه داره از جمله منطقه ای بنام کریدور این منطقه بین کوی جواهری و کوروش و زیتون کارمندی قرار داره.کریدوری پر از لوله های نفت و گاز
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    40 5
    بهتره مسئولین هرکشور اول به فکر کشور خودشان باشند بعد کشورهای دیگه
  • زارع IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    24 5
    یکم کاش مطالعه بفرمایید، بعد مبادرت به نگارش مطلب نمایید.
  • محمد IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    19 1
    یک عده تا زلزله می شه ابراز خطر در کمینه می کنن وامثالهم تابحال این گونه موارد وبدتر در تهران نبوده تازه از خواب بیدار شدید
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    21 3
    از این کارخانه ها و انبارهای خطرناک تو بافت شهری زیاد در ایران داریم از جمله منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، سال هاست که مسولین ميدونند ولی چیزی که مهم نیست جان مردم است چرا چون خودشان تو اون بافت زندگی نمی کنند و خانواده آنها تو کشور نیستند تا استرس این مسله را داشته باشند
  • یاری IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    24 2
    اینکه شهر تهران بدون هیچ اندیشه ای بزرگ کردید و زمین های خارج از محدوده به شهر متصل کردید آیا هزینه انجام این پروژه و همچنین این اتفاق چقدر خواهدشد فکر کردید
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    16 3
    بیرجندهم انبارنفت وبنزین درداخل شهرهست چرامسوولین فکری نمی کنن؟
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    26 2
    وای با چی بسازیم کرونا زلزله انفجار سیل خدا جون ما را دریاب
  • سید IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    21 10
    اقا چرا گرا به دشمن میدید مگه تجربه ثابت نکرده گاهی ما باندانمکاری دشمن را هشیار میکنیم
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      24 2
      خدا جان آتشفشان کم داریم
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    22 2
    زمین های با ارزش محل انبار را شرکت نفت بفروشه برای آپارتمان سازی ، صد تا بانبار بهتر از اینها رو می شه توی بیابان و خارج شهر ساخت ، پس عجله کنید .
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    13 3
    دولت ها وعومل شهری مثل شهرداری وفرمانداری واستاندا ی باید در زمان ساخت اینگونه تاسیسات پیش بینی های لازم را انجام بدن زمانی که این تاسیسات ساخته شد اونجا تا کیلومتر ها بیابان بود ولی سود جویی باعث شد که برجها تاسیسات را احاطه کنند واین درست نیست که همشیه دنبال تغییر جای شهرکهای صنایع وتاسیسات باشیم وخرج های هنگفت به کشور تحمیل کنیم در زمان تاسیس اینگونه تاسیسات باید تا شعاع چندین کیلومتری منطقه ممنوعه ودرخت کاری بشه واجزه داده نشه که شهر اونها را احاطه کنه
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    12 18
    این انبارها از زمان قبل از انقلاب تو این منطقه هستند البته اون موقع خارج شهر بودند بهر صورت لطفا گرا ندید و به استرس مردم اضافه نکنید
  • ناشناس IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    6 6
    دوباره دست خبرنگارا یه سوژه افتاد
  • ایران US ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    8 6
    پتروشیمی کرمانشاه درست وسط شهره
  • ناشناس IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    6 3
    توروخدا زودتر اقدام کنید،چقدر خوب ک این فرد مسعول حداقل هشدارش رو داده،
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    12 5
    جناب جعفر دهشتناک مضرب ده از کلمه وحشتناکه،یعنی چند برابر فجیع تر،بدنمیشه واسه مسئولین،تهرانم که حادثه خیزه،نهایتا یه چندروز ما دوباره به بدبختیامون مشغول میشیم وچنتا بی گناه بدبخت فدای بی تدبیری مسئولین وقت و بی وقت میشن ،ودر نهایت اونها هم مثل بقیه کسانی که این سالها به جرم مظلوم بودن و دسترسی نداشتن به امکانات یه زندگی عادی،و نداشتن استانداردهای شهری تلف میشن و خیلی زود فراموش میشن،!!
  • اسلام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    15 3
    هرچی انتقاد کنیم الکیه گوش شنوایی نیست در این موارد جابجایی کسی نمیتونه کمک کنه فقط برای اختلاص خوب بلدن پول جابه جاکننبرای این جور کارا بودجه ندارن
  • خسرو IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    9 1
    وقتی اتفاق افتاد همه کارشناس میشوند ‌و این میگد اون اون هم میگد این
  • محمد DE ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    9 1
    خیلی خوبه باز مردم متوجه خطر شدن. ببینید جدای از اینکه مسولین بی خیال و ... باعث این مشکل خطرناک شدند ولی مردم هم خودشون باید پیگیر باشن. من تو آلمان زندگی میکنم به جرات میتونم بگم دلیل اصلی پیشرفتشون روحیه خود مردم به جای حرف زدن عمل میکنند. مردم شهران و مناطق پر خطر خودشون باید اقدام عملی کنند ( نه کار غیر قانونی...). با نق زدن هیچی تغییر نمیکنه مخصوصا این موضوع که بیرون بردن مخازن احتمالا کلی هزینه داشته باشه. وقتی مردم فقط بلدن نق بزنن هیچی درست نمیشه!
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    5 3
    بیروت تسلیت خدایا نجاتشان بده
  • DE ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    6 4
    با سلام. حالا خوووووب هرچی نقطه حساس هست رو دقیقا بگید تا دشمنان یاد بگیرن.
  • مسعود IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    10 2
    انبار نفت در آن مکان بوده ، ولی شهر به سمتش پیشروی کرده یعنی شهرداری آینده نگری نکرده برای گسترش شهر و تو برنامه ریزی شهری از افکار رشته های تحصیلی ادبیات فارسی، تربیت بدنی استفاده کرده
  • مهدی محمودی زاده IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    27 2
    نگران نباشید همونی که دکل نفتی رو غیب کرد این مخزنا رو هم سه صوت غیب میکنه
  • بازنشسته IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    6 0
    در شهران بیشتر انبار بنزین میباشد و مدیران شهر تهران از بیروت درس بگیرند اگر اتفاقی این انبارهای بنزین منفجر بشه بیشتر تهران از بین میره ،تازه رو گسل مشا هم که هست باز زلزله ای بیادنصف تهرانیها در این انفجار میسوزند واتش رو هم اصلا نمیتوانند مهار کنند پس زودتر بفکر مردم مظلوم تهران بیفتیدواین انبار وسیع وبزرگ بنزین رو از تهران خارج کنید
  • حسین IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    13 2
    سلام اگر مشکلات و نواقصی هست که حتما هم هست بین مسئولین باید به صورت محرمانه مطرح و حل بشود، به دشمن که شش دانگ حواسش به ماست، مختصات مناطق حساس رو ندهید. باتشکر
  • علی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    6 2
    تو شهر ما کرمان یه انبار بزرگ نفت وسط هزاران خونه هست خیابان شهید صدوقی
  • سلمان IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    4 31
    همشهری از جون این ملت چی میخوای.. استرس کم داریم این روش. یه بار یه خبر درست و منطقی میزدی. امونیاک ونیترات با نفت خیلی تفاوت دارند ...حتی از گاز هم بدترن
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    3 0
    خوب پس چرا با جون مردم بازی میکنید جمع کنید این مخازن رو جای ببرید که محل سکونت نباشه لابد گذاشتید بعد از زلزله و فاجعه ای که در بر میگیره اقدامی کنید
  • محمد IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    1 43
    انرقراربود بنزین مثل ماده منفجره عمل کنه حتما برای انفجارات ازش استفاده میکردند.اما این سوخت انفجاری نیست.فقط سوزانندست.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    15 2
    بدبخت شدیم رفت که استرسکرونا و گسل کم بود مخزن نفتم اومد...
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    4 28
    لطفا ایجاد نگرانی نکنید.
  • س ح IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    7 16
    پس واژه تسلیت برای ایرانی به چه معناست کاریردش توهمین حوادثه دیگه اتفاق که افتاد میگن ایران من تسلیت
  • محمد IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    11 4
    لطفا برید فیلم حادثه بیروت را ببینید اصلا انفجار در دست نیست. از طریق موشک زدنش . چندین دوربین موشک هارارگرفته برید ببینید تا بفهمید مشکل از کجا و چیه.
  • رضا US ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    6 26
    این مخازن دارای حریم طبق استاندارد هستند حالا چطور اطراف انها مسکونی شده حتما رانت شده است و املاک اطراف را غیر قانونی واگذار کرده اند.
  • علی کوثری IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    22 0
    فقط چشم طعم کاران و دست زمین خواران درپس این گونه اظهار نظرها نهفته ودیگر همه آن بازی کلاشی است زمینهای باارزشی که جزئی از منابع ملی است ! قابل توجه قوه محترم قضائیه ،که چشم طمع راکورکند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    2 34
    باید دید تو ی اون انبار ها چه دپو شده .برای لبنان که فرق می کنه ،دی نیترات آمونیم بوده که ماده ای بسیار خطر ناک و قابل انفجاره .اینکه چرا این همه ماده ی خطر ناک را یک جا در بندر بیروت دپو کردن جای سوال هست ،
  • رضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    9 2
    بله دستور فرمایید تا انبار نفت رو انتقال بدهند بیرون شهر بعد چهار تا زمین خار گردن کلفت بیان برج مسکونی بسازن که یه چیزی لا اقل بماسه هم ایمنی هم جیب
  • حسین US ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    3 36
    آقایان همشهری، متعجبم از اینکه این اطلاعات مهم رو بدون توجه به اهمیت بالای آن با بی مبالاتی باعکس وتفسیرمنتشرو در اختیار عموم مردم از جمله در اختیار دشمن قرار دادید. این خوش خدمتی نیست. گزارش مبسوط شما میبایست برای ادارات امنییتی و ارگان های مسؤل حفظ امنیت کشور ارسال میشد. خواهشن محتاط باشید.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    14 1
    به نظر من باید قوانینی ایجاد شود تا در شعاع خطر اینگونه تاسیسات کسی ساخت و ساز نکند
  • نادرپیری IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    16 2
    هرچه سریعتر انجام بشود بهتره
  • حمید IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    20 2
    مسئولین باید درس عبرت بگیرند از همین امروز نقاط حساس و خطر آفرین کلیه شهرهای مختلف کشور را بررسی و شناسایی کنند و راه حل های خود را در این زمینه اعلام کنند
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    12 1
    متاسفانه پتانسیل های خطر زیادی بالقوه برخی شهرها منجمله تهران را تهدید میکند در بخشهای دولتی و چه خصوصی، سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران باید بسرعت آنان را شناسایی و رفع خطر نمایند. از جمله این اماکن میتوان ناصر خسرو را که مرکز مواد شیمیائی و انبارهای مستقر در مناطق مختلف و همچنین بازار تهران را که مرکز نا امن تجارت است نام برد و نظایر آن
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    1 20
    کشوری که با انشالا و ماشالا کارش پیش میره چیزیش نمیشه که،بقول مسولین از اینم عبوووووور میکنیم نگران نباشید شهر در امنو امان است آسوده بخوابید،