نخست‌وزیر سابق لبنان دولت کشورش را مقصر و مسئول انفجار بندر بیروت و کشته و مجروح شدن بیش از ۴۰۰۰ لبنانی دانست.

سعد حریری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از سایت النشره، سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان از محل خسارات وارده به بندر بیروت در پی انفجار سه‌شنبه بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این انفجار، اظهار کرد: بیروت قربانی شده است و هیچ فردی در آن وجود ندارد که آسیب ندیده باشد؛ زخم بیروت عمیق است.

حریری خاطرنشان کرد که آماده است تا مسئولیت را به عهده بگیرد و هر شخصی که دست در این امر دارد باید مسئولیت را عهده دار شود و پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: لبنان باید دست به دامن دوستان خارجی شود تا درباره انفجار تحقیق شود. این دولت و این عهد مسئول آنچه دیروز رخ داد، هستند. دیروز بیروت را کشتند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مسأله ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و صدور رأی دادگاه گفت: نمی‌دانم چه چیزی رخ می‌دهد و هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

این در حالی است که حین خروج حریری از مسجد محمد الامین که در اثر این انفجار خسارات زیادی دیده‌ بود، مورد حمله معترضان قرار گرفت.

لبنانی‌ها در اعتراض به بازدید او از این منطقه به خودرو اش سنگ و شیشه بطری پرتاب کردند.

تعدادی از حامیان جریان المستقبل نیز به معترضان لبنانی سنگ زدند و در حالی‌که در بین این افراد تعدادی در حال کمک‌ به متضرران بودند.

کد خبر 537774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید محمد علوی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    16 11
    با سلام و احترام :به قول شهید سید موسی صدر "السیاسیون تجار الدم" سیاستمداران تاجران خون هستند مصداق موضع گیری سعد حریری است
  • مهدیB IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    16 39
    بخوان یا نخوان سعد حریری و جریان المستقبل با کمک حامیان خارجی کنترل لبنان را در دست میگیرن و لبنان در جنگ داخلی شدیدتر از سوریه و لیبی میرود.
  • آسمون جل IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    21 6
    از قدیم گفته‌اند کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی. اون وقتی که نخست‌وزیر بود چه غلطی کرد که الان میخاد دنبال مقصر بگرده. احتمالا میخاد رد پای خودشو پاک کنه.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    20 12
    لبنان حامی دارد خداوند متعال.آنها خداورسولش را پیروی. وجهان اسلام یار و پشتیبان آنها خواهند بودالله اکبر.الله اکبر..درود بر دولت لبنان.حزب الله ومقاومت..
  • ناشناس IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    26 22
    اگر لبنان به دامن آمریکا بازگردد و حریری نخست وزیر شود حمایت اسرائیل و دلا رهای گاو شیرده به سویش سرازیر می شود، در حداقل زمان بیروت بازسازی می شود تحریم ها برداشته می شود....
    • سید IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      30 5
      راست می گه مثل ما که برجام را قبول کردیم تحریمهارو برداشتند
  • م ح IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    7 1
    هیچ کی نمیپرسه که چرااین همه مواد خطرزاچرادرچنان محیطی نگهداری میشده