جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبرا آگوست امسال ۱۴۰ رویداد آنلاین را با حضور ۲۰۰ نویسنده و تصویرگر، از جمله هیلاری منتل و برناردین اواریستو از بیش از ۳۰ کشور برگزار می‌کند.

جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبرا

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایبنا  شروپشراستار  گزارش می‌دهد؛ جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبرا امسال آنلاین برگزار می‌شود و نویسندگان‌ را از سرتاسر جهان گرد هم می‌آورد. برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند که جشنواره امسال شامل ۱۴۰ رویداد آنلاین برای بزرگسالان و کودکان خواهد بود و از ۱۵ تا ۳۱ آگوست برگزار می‌شود. گفت‌وگوها و کتاب‌خوانی‌های زنده ۲۰۰ نویسنده از بیش از ۳۰ کشور از برنامه‌های جشنواره امسال ادینبرا است.

این جشنواره میزبان امضای آنلاین کتاب‌ها خواهد بود و مخاطبان می‌توانند رو در رو با نویسندگان محبوب خود گپ بزنند و کتابی را که به‌طور آنلاین از فروشگاه جشنواره خریداری کرده‌اند به امضای نویسندگان برسانند. دسترسی به تمام رویدادها از طریق وب‌سایت جشنواره رایگان خواهد بود. نیک بارلی، مدیر جشنواره گفت: «این برای تمام افراد دست‌اندرکار این جشنواره بزرگ، خلاف باورهاست اما در این ماه‌های عجیب و غیرعادی تصمیم گرفتیم نحوه ارائه جشنواره را تغییر دهیم و نویسندگان و خوانندگان را در یک فضای جدید آنلاین برای بحث و تبادل نظر گرد هم آوریم.»

او ادامه داد: «با وجود چالش‌های پیش‌رو، اشتیاق نویسندگان برای تجربه این رویکرد جدید برایم الهام‌بخش بوده که از سرتاسر دنیا به ما می‌پیوندند بدون آنکه نیازی به ترک کردن خانه‌هایشان باشد. از آنجایی که جامعه به دنبال راه‌هایی برای درک واقعیت جدید است، بیش از هر زمانی روشن است که کتاب‌ها و نویسندگان چارچوبی برای گفت‌وگوهای سازنده و ایده‌های جسورانه و جدید ارائه می‌دهند.» هدف اصلی جشنواره امسال ادامه دادن به گفت‌وگو و پیوستن برخی از برترین نویسندگان، متفکران و مجریان دنیا برای بحث پیرامون تغییرات اقلیمی، جنسیت و هویت، نژادپرستی و سیاست‌های جهانی است.

در میان نویسندگان شرکت‌کننده در جشنواره امسال نام هیلاری منتل، برنده دو جایزه بوکر و دیوید میچل نویسنده بریتانیایی نامزد بوکر به چشم می‌خورد. برناردین اواریستو، برنده بوکر ۲۰۱۹ نیز در رویدادی به نیوکلا استرژن، وزیر اول اسکاتلند خواهد پیوست و مارین کیز، نویسنده ایرلندی درباره آخرین کتاب پرفروش خود «بزرگ‌شده‌ها» صحبت خواهد کرد.

فیونا هایسلوپ، دبیر فرهنگ اسکاتلند گفت: «جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبرا سال‌هاست که از برجسته‌ترین رویدادها در تقویم جشنواره‌های ادینبراست که برخی از بهترین نویسندگان جهان و بهترین استعدادهای معاصر اسکاتلند را گرد هم می‌آورد. دولت اسکاتلند به حمایت از این جشنواره ادامه خواهد داد. همان‌طور که از سال ۲۰۰۸ تا کنون بیش از ۱.۳ میلیون پوند بودجه به این جشنواره اختصاص داده است.»

در این جشنواره همچنین مصاحبه‌ای با برنده جایزه بین‌المللی بوکر ۲۰۲۰ انجام خواهد شد که در ۲۶ آگوست معرفی خواهد شد.

کد خبر 537740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha