چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

ثبت ازدواج‌ زوج‌ها در شهرستان خلخال با هدف کاهش آسیب بیماری کرونا مشروط به برگزار نکردن مراسم عروسی جمعی شد.

ازدواج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال در استان اردبیل گفت: زوج‌هایی که برای انجام آزمایش قبل از ازدواج به آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراجعه می‌کنند، متعهد به ارائه تعهدنامه کتبی برای پرهیز از برگزاری مراسم عروسی و هرگونه دورهمی‌های منجر به تشدید کرونا هستند.

پرویز وکیلی افزود: علاوه بر اخذ تعهد کتبی در مراکز بهداشت شهری و آزمایشگاه‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی خلخال از زوج‌های جوانی که قصد ازدواج دارند، تمام مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی نیز انجام اقدامات نظارتی پیشگیرانه از برگزاری جشن‌های عروسی و اجتماع‌هایی همچون مراسم ترحیم در روستاهای این شهرستان را برعهده دارند.

وی با اشاره به آثار زیانبار برگزاری مراسم عروسی در خرداد و تیر ۹۹ که منجر به افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا در خلخال شد، ادامه داد: عامل اصلی قرمز شدن وضعیت این شهرستان از لحاظ بیماری کرونا در روزهای گذشته برگزاری مراسم عروسی با حضور جمع زیادی از افراد بدون رعایت موارد پیشگیرانه از کرونا یا فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرها و روستاهای این شهرستان بود.

وکیلی با بیان این که با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر که هرگونه برگزاری مراسم جشن و عروسی از سوی مردم خود به خود تعطیل می‌شود، بیان کرد: با این حال پس از پایان ماه صفر و تا زمان ریشه‌کنی کرونا از جامعه و بازگشت به شرایط عادی، اخذ تعهد کتبی از زوج‌های جوانی که قصد ازدواج دارند همچنان پابرجا خواهد بود.

وی از راه‌اندازی مجدد مرکز ۱۶ ساعته کنترل بیماری کرونا در خلخال خبر داد و گفت: این مرکز با هدف پیشگیری از ازدحام بیماران مشکوک به کرونا در اورژانس در بیمارستان در یکی از مراکز درمانی شهر راه‌اندازی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر به افراد مشکوک به بیماری کرونا خدمات درمانی ارائه  می‌کند.

کد خبر 537715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha