مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: یک هزار و ۷۴۸ طرح ‌هادی روستایی با سرمایه‌گذاری ۲۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این استان اجرا شده است.

طرح هادی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا زارعی چهارشنبه ۱۵ مرداد افزود: با اجرای طرح مختلف میزان برخورداری روستاها از اجرای طرح ‌هادی امروز از ۳۴ به ۵۰ درصد افزایش‌یافته است.

باهمت دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته ۱۶۹ زمین چمن ورزشی با ۳۳۷ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت ازجمله طرح‌های امید اجتماعی در این استان است که اجرا شد.

همچنین در راستای بهره‌مندی ساکنان روستاهای استان از فضای پارک، امکانات و تجهیزات سرگرمی، امکانات فرهنگی هنری و ورزشی ۲۶۲ بوستان امید با ۵۵۴ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای این استان راه‌اندازی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر  ادامه داد: احداث زمین والیبال در روستاهای بالغ‌بر ۴۰۰ نفر جمعیت از دیگر اقدام‌های دولت تدبیر و امید است که در این راستا ۲۰۰ زمین والیبال برای جوانان روستایی احداث‌شده است.

سرانه فضای سبز و پارک روستاهای استان بوشهر در ۷ سال گذشته با اجرای طرح‌های مختلف از ۱۹ صدم مترمربع به ۱. ۸۷ مترمربع افزایش‌یافته است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت ۱۶۲ سینمای روباز روستایی شامل سکو، سن و دیوار در روستاهای استان احداث و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

توسعه زیرساخت‌های روستایی در عرصه عمران و آبادانی روستاها از مهم‌ترین هدف‌های این دولت به شمار می‌رود که در این راستا از محل قیر رایگان ۶۶۱ میلیارد تومان اعتبار در این بخش پرداخت و ۳۶۴ کیلومتر آسفالت شده است.

ایمن‌سازی روستاها در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه از دیگر برنامه‌های مهم دولت به شمار می‌رود که تاکنون هفت روستای استان بوشهر در برابر سیل و حوادث غیرمترقبه بااعتبار ۱۰ میلیارد ریال ایمن‌سازی شده‌اند.

طرح اعتبارات عمرانی مناطق نفت‌خیز ازجمله طرح‌های مهم دولت به شمار می‌رود که از سال ۹۶ اجرا و تا سال ۹۸ مبلغ ۳۸۹ میلیارد ریال اعتبار صرف بهسازی معابر، نوسازی دیوار حفاظتی، بوستان و پیاده‌روسازی در روستاها شده است.

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اجرای روستاهای گردشگری ازجمله دیگر طرح‌های دولت تدبیر و امید است که ۲۵ روستای استان بوشهر به‌عنوان روستاهای گردشگری مشخص‌شده که در سال ۹۸ و ۹۹ مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۰ روستا زیرساخت‌های گردشگری اجرا و امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

از سال ۹۴ تا ۹۹، ۱۰ هزار و ۳۸۱ جلد سند با همکاری اداره کل ثبت‌اسناد استان بوشهر برای روستائیان صادر و در این مدت نیز یک هزار و ۵۱۴ قطعه زمین نیز واگذارشده است.

کد خبر 537525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha