سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

استعفا، استیضاح، عزل، تعیین هیأت ویژه رسیدگی و یا رسیدگی توسط کمیسیون اصل۹۰، پیشنهادهای نادران برای تعیین تکلیف پرونده رئیس دیوان محاسبات است.

بذرپاش

به گزارش همشهری آنلاین، روند پر ابهام تأیید سابقه بذرپاش در کمیسیون برنامه و بودجه و چگونگی اقناع ۱۵نفر از اعضای این کمیسیون به داشتن سابقه مدیریتی ۲۰ساله برای بذرپاش ۴۰ساله از یک‌سو، عیان شدن تخلف بذرپاش در رزومه‌سازی‌ - معاونت آموزشی پژوهشکده شهید رضایی - و عضویت در هیأت امنای دانشگاه شریف از سوی دیگر و طرح ادعاهایی درباره سرقت‌های علمی بذرپاش در رساله دکترایش عواملی هستند که سلامت حضور بذرپاش در راس دیوان محاسبات - بازوی نظارتی مجلس - را زیر سؤال برده است.

داستان ریاست بذرپاش بر دیوان محاسبات دیروز اما به اوج خود رسید و توسط الیاس نادران، چهره شناخته‌شده اصولگرایان در بهارستان به آزمونی برای صداقت و شفافیت مجلس یازدهم بدل شده است. نادران که به‌همراه مجتبی توانگر نمایندگانی هستند که در قبال تخلفات بذرپاش سکوت نکرده و رسما اعلام موضع می‌کنند؛ دیروز دست به قلم شد و در حساب شخصی‌اش در توییتر در رشته توییتی که رئیس مجلس را مخاطب آن قرار داده، نوشته است که عده‌ای با فشار به کمیسیون بودجه طرح تامین مالی کالاهای ضروری و رسیدگی به طرح تامین قیر پروژه‌های عمرانی را از دستورکار کمیسیون خارج و انتخاب رئیس دیوان محاسبات را با عجله به نتیجه دلخواهشان رساندند.

او در ادامه اظهارنظرهایش خطاب به قالیباف آورده است که مسئله پرونده بذرپاش‬ در مجلس، چالش فرایند نیست چالش صداقت در ارائه سوابق کاری، «سرقت علمی» در رساله، مسائل مالی مطروحه، جعل و رفع ابهاماتی است که حیثیت مجلس، دانشگاه و بسیج دانشجویی را به چالش کشیده است.

ماجرای تایید صلاحیت علمی مریم روحانی و مهرداد بذرپاش | عملیات اعاده حیثیت از دانشگاه‌های شریف و بهشتی

نادران تأکید کرده است که چالش رئیس مجلس ‪ نیز این است که تکلیف خود را با کلونی بذرپاش که بعضا به‌عنوان دستیار و مشاور دوره‌اش کرده‌اند روشن کند و بدون هرگونه مسامحه و مصلحت‌اندیشی، حیثیت مجلس را اعاده نماید.

نادران در ادامه رشته توییتش ۵ راهکار برای فیصله دادن به آنچه بذرپاش گیت نامیده، ارائه کرده و به شماره آورده است: ۱- استعفای بذرپاش، ۲- عزل وی براساس تبصره ماده۱۱ قانون محاسبات عمومی، ۳- استیضاح مطابق تبصره۴ ماده۲۴ آیین‌نامه داخلی، ۴- رسیدگی توسط کمیسیون اصل۹۰ قانون اساسی و ۵- تعیین هیأت رسیدگی مستقل توسط رئیس مجلس‬ می‌تواند خاتمه‌دهنده این آزمون باشد.  

نادران همچون نامه اولش که خطاب به رئیس مجلس نوشته بود بازهم در پایان نامه‌اش تأکید کرده که تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

او پیش‌تر با انتشار نامه‌ای به رئیس مجلس، هیأت رئیسه، کمیسیون آیین‌نامه و کمیسیون برنامه و بودجه را به تخلف در روند بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش متهم کرد. او دربخشی از نامه‌اش به قالیباف که در حساب شخصی‌اش در توییتر بارگذاری شده، آورده بود که رئیس مجلس در جلسه تودیع و معارفه رؤسای دیوان محاسبات اعلام کرد که فرایند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات قانونی بود.

نادران نوشته بود: برخلاف ادعای آقای رئیس مجلس فرایندهای قانونی طی نشده است و با توجه به رونمایی از اسنادی در این خصوص راستی‌آزمایی ادعاهای آقای مهرداد بذرپاش در سوابق شغلی، مقالات علمی و... معلوم شد که دغدغه دلسوزان برای رعایت ‌شأن، منزلت و اقتدار مجلس بلاوجه نبوده است... اگر موضوع پیگیری نشود شخصا به همراه تعدادی ازنمایندگان بررسی‌های خود را تکمیل و نتیجه تحقیقات را به سمع و نظر نمایندگان محترم و مردم شریف ایران خواهیم رساند و تا حصول نتیجه کار را ادامه خواهیم داد.

در همین زمینه

کد خبر 537422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سالم US ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    14 18
    بکوری چشم برهم زنندگان مجلس انقلابی یک مرد پیگیر دزدها در دیوان محاسبات خواهد ماند این صداهای بلند نشانه از خرابی‌های پشت سرشان دترد
    • امیر IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      14 4
      اونم چه مردی ،دانشجویان دانشگاه طباطبایی با سند و مدرک ثابت کردن ایشون پایان نامشو از مقالات علمی کپی کرده به این کار سرقت میگن چطور یک سارق میتونه جلوی دزدی بگیره
    • عماد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      10 0
      اونوقت در دیوان محاسبات یعنی یک مرد پیدا نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    11 7
    تمام مسائلی که در رابطه با اقای بذرپاش مطرح هست کاملا با روحیات قالیباف سازگاره