سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

به بهانه بازنشستگی دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا، به افتخارات این سنگربان محبوب می‌پردازیم.

ایکر کاسیاس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایکر کاسیاس دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و رئال مادرید در سن ۳۹ سالگی از بازنشستگی خود از دنیای فوتبال خبر داد. کاسیاس چند سال پیش از تیم رئال مادرید به باشگاه پورتو نقل مکان کرد، اما به اندازه کافی در لیگ پرتغال ندرخشید.

کاسیاس که این روزها از مشکلات قلبی رنج می‌برد، مجبور شد تا برای حفظ سلامتی اش از دنیای دروازه بانی خداحافظی کند و حالا قصد دارد تا طبق نظر فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید به عنوان مشاور فنی باشگاه فعالیت خود را آغاز کند.

ایکر مقدس افتخارات زیادی در دنیای فوتبال به دست آورده است که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به سه قهرمانی با تیم فوتبال رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و انجام ۱۶۷ بازی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به علاوه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ اشاره کرد.  

ایکر کاسیاس طی دروازه بانی خود ۲ بار در جام ملت‌های اروپا، ۵ بار در لالیگا، ۴ بار در لیگ قهرمانان اروپا، ۳ بار در کوپا دل ری، ۳ بار در سوپر کاپ اسپانیا، ۲ بار در جام باشگاه‌های جهان و یکبار در جام بین قاره‌ای به افتخارات تیمی دست یافته است و همچنین به عنوان  بهترین دروازبان قرن از دید سازمان افتخارات فوتبال یوفا، جام ملت‌های اروپا و  لیگ قهرمانان  شناخته شده است.

کاسیاس همچنین دستکش طلای برترین دروازبان قرن ۲۱ رابه خود اختصاص داده  و ۵ بار توسط فیفا به عنوان  برترین دروازبان سال شناخته شده است. او همچنین  با این کارنامه دست نیافتنی به یکی از برترین دروازه بانان تاریخ فوتبال دنیا بدل شده است.

کد خبر 537414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha