سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

بیست و هشتمین نمایشگاه صد اثر، صد هنرمند با ارائه ۳۰۶ اثر هنری به صورت مجازی در سایت گالری گلستان با موفقیت آغاز به کار کرد.

نمايشگاه مجازي صد اثر صد هنرمند

به گزارش همشهری آنلاین، فروش قابل توجه ۶۲ کار در دو روز نخست این نمایشگاه مجازی و توجه بسیار ویژه خریداران به آثار جوانان خبرهای خوبی است که از این رویداد قدیمی تابستانی گالری گلستان به گوش می‌رسد. در میان آثار فروخته‌شده تنها دو اثر به پیشکسوتان اختصاص دارد: آثار زنده‌یادان پرویز کلانتری و رضا مافی و همه ۶۰ اثر دیگر برای جوانان بااستعدادی است که برخی برای نخستین بار در صد اثر کارهایشان ارائه می‌شود.

لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد که همیشه کیفیت بالا و قیمت مناسب را دو شاخص مهم ارائه اثر در صد اثر صد هنرمند می‌خواند، این بار با آثاری خوب با قیمت‌هایی که طبقه متوسط علاقه‌مند به خرید اثر هنری را راضی نگه می‌دارد، این نمایشگاه را دایر کرده است؛ اغلب آثار حوالی یک تا پنج میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و به لحاظ فرم و محتوا بسیار متنوع‌اند.

از چهره‌های پیشکسوت و شناخته‌شده آثار زیادی در صد اثر صد هنرمند مجازی دیده نمی‌شود اما گران‌ترین‌ها مربوط به آنهاست: گران‌ترین اثر نمایشگاه کار پروانه اعتمادی است پاستل روی مقوا با ابعاد۴۰ در ۶۰ سانتیمتر که ۸۵ میلیون تومان برآورد شده است اما دو کاری که به فروش رسیده‌اند: اثر کلانتری با تکنیک اکریلیک روی بوم با ابعاد ۲۴ در ۲۹ سانتیمتر ۶۰ میلیون تومان و اثر خط مافی در ابعاد ۲۲ در ۱۸ سانتیمتر ۲۵ میلیون تومان.

جمع جوانان هم در بیست و هشتمین صد اثر صد هنرمند حسابی پرشور و پرشمار است؛ از جوانان تثبیت‌شده که بازار هنر نام‌هایشان را می‌شناسد تا جوانانی که آثارشان برای اولین بار به این رویداد راه یافته‌اند. از شناخته‌شده‌ها می‌توان به حسین چراغچی اشاره کرد که نقاشی انتزاعی او ۱۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است، خروس آهنی شمس‌الدین غازی ۱۲ میلیون تومان، اثر لیلا میری ۷ میلیون، گلناز قدیری دو و نیم میلیون و...

بیست و هشتمین صد اثر صد هنرمند که دهم مرداد آغاز شده، تا مهرماه در سایت گالری گلستان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 537388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha