سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

وزیر اقتصاد با رد موضوع جاماندگان سهام عدالت گفت: از نظر قانون افراد مدنظر پوشش داده شده‌اند ضمن این‌که از نظر دارایی‌هایی که بتوانیم این کار را انجام دهیم محدویت داریم زیرا آن زمان این حجم واگذاری نشده بود.

فرهاد دژپسند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: عملکرد مثبت در مقررات زدایی و بهبود کسب و کار در سایه همراهی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی اتفاق افتاد که بنا داریم در تعمیق بخشی به بازار سرمایه نیز از این ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: بعد از این‌که در سال ۹۴ قانون رفع موانع تولید، مواردی را برای اجرا مشخص کرد امسال توانستیم بخشی از آن را اجرایی کنیم که مهمترین آن پنجره فیزیکی شروع کسب و کار است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این کار ابتدا در تهران و سپس در استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی اجرایی شد که بنا داریم در آینده نزدیک پنجره فیزیکی شروع کسب و کار را در ۱۲ استان دیگر و تا پایان مهر برای کل کشور در تعامل با بخش خصوصی اجرایی کنیم.

 دژپسند افزود: با اقداماتی و در تعامل و ارتباط تنگاتنگ با بخش خصوصی شروع کسب و کار از ۷۲ و نیم روز به ۷۲ ساعت رسید.

وی با بیان این‌که در تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، میز خدمت در اتاق بازرگانی ایجاد شده است اضافه کرد: در شرایط کنونی که صادرات غیر نفتی و بازگشت ارز برای ما بسیار مهم است الگوی مشارکتی صادرکنندگان ریشه دار و دولت می‌تواند این موضوع را به سرعت رفع کند، زیرا عمده صادر کنندگان ما ریشه دار هستند و صادر کنندگانی که از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف استفاده می‌کنند در اقلیت هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به طور نمونه هفته گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار ارز نیمایی عرضه شده که به واردات مواد اولیه کمک کرده است.

دژپسند افزود: اگر در تعامل دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی نتایج موفقیت‌آمیزی در مقررات زدایی و سرعت بخشی به بهبود فضای کسب و کار کسب کردیم می‌توانیم از این ظرفیت در واگذاری‌ها، تعمیق بازار سرمایه، افزایش نرخ بهره‌برداری از تولید و جایگزینی واردات نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر در دفاع مقدس بسیج نقش محوری داشت امروز هم می‌توان از تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی نیز همانند نقش محوری بسیج در ساماندهی به امور اقتصادی استفاده کرد که البته مصداق این تعامل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مدیریت دوره کرونا نشان داد در حالی که در ابتدای شروع این ویروس، واردکننده برخی کالاها بودیم بعد از مدتی به صادرکننده همان کالاها تبدیل شدیم این موضوع نشان می‌دهد اگر مدیریت به موقع اعمال شود می‌توان به اهداف دست یافت.

وی افزود: یکی از مراکزی که می‌تواند در پیشبرد این اهداف نقش تقویت‌کننده داشته باشد شورای گفت‌وگو است البته جلسات آن نباید فرمایشی باشد بلکه باید به سمت تعامل دو سویه برویم که ثمرات آن در مسیر تحقق جهش تولید باشد.

 دژپسند گفت: وقتی زمان اعطای مجوزها از ۵۴ روز به چهار روز و شروع کسب و کار از ۷۲ روز به سه روز می‌رسد این نتیجه همراهی و تعامل دولت و بخش خصوصی است و از این در بازار ارز که امروز دغدغه ماست با تعامل دو سویه می‌توانیم موفق عمل کنیم. البته در تعامل دوسویه باید به گونه‌ای گام برداریم که تولید و صادرات ما دچار آسیب نشود.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: هفته گذشته نخستین عرضه یک شرکت ۱۰۰ درصد خصوصی در سال ۹۹ در بازار سرمایه انجام شد که با استقبال بسیار خوب فعالان بازار سرمایه مواجه شد.

تمهیدات وزارت اقتصاد برای پایداری و عمق بخشی به بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی تدابیر و تمهیدات این وزارتخانه را برای پایداری و عمق بخشی به بازار سرمایه تشریح کرد.

فرهاد دژپسند در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: نخستین اقدام ما در عمق بخشی به بازار سرمایه، ارزش عرضه اولیه بود که هفته گذشته عرضه اولیه را از یک عرضه در هفته به دو عرضه افزایش دادیم ضمن این‌که حدود صد شرکت در دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و غیر دولتی و بخش خصوصی آماده عرضه اولیه تا پایان سال هستند.

وی تصریح کرد: در این باره در چهار ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عرضه اولیه انجام شد در حالی که در کل سال ۹۸ این میزان پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

 دژپسند افزایش شناوری را اقدام دوم برای عمق بخشی به بازار سرمایه بیان کرد و گفت‌: در هر امتیازی که می‌دهیم افزایش شناوری را به کف ۲۵ درصد الزام قرار می‌دهیم در این باره از دولت مصوبه گرفتیم که شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی وابسته به دولت، درصد شناوری خود را حداقل به ۲۵ درصد افزایش دهند که البته برای این موضوع ضمانت قرار دادیم یعنی اگر تا اول مهر این مصوبه اجرا نشود سازمان خصوصی‌سازی به نیابت از دولت ورود می‌کند و شناوری را انجام می‌دهد.

وزیر اقتصاد و دارایی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را قدم سوم در عمق بخشی به بازار سرمایه دانست و افزود:‌ موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها را تسهیل کردیم ضمن این‌که لایحه دو فوریتی به مجلس دادیم در این باره که شرکت‌هایی که افزایش سرمایه می‌دهند یعنی سهام دار فعلی، حق تقدم خود را صرف نظر کند و اجازه دهد افراد حقیقی در افزایش سرمایه شرکت کنند که اگر مجلس این موضوع را تصویب کند ۲۰ درصد از افزایش سرمایه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

دژپسند گفت:‌ همچنین شرکت‌هایی که امسال در بورس پذیرش می‌شوند به پرونده مالیاتی سنوات گذشته آنها ورود نمی‌شود.

وی ادامه داد: ابزار دیگر برای عمق بخشی به بازار سرمایه، صندوق پروژه است که تا اول مهر چند صندوق پروژه با طرح‌های دولتی و خصوصی فعال می‌کنیم ضمن این‌که برنامه‌هایی برای سهامی عام و تقویت فروش اوراق بخش خصوصی داریم که همه این اقدامات در آینده‌ای نزدیک به تعمیق بازار سرمایه کمک می‌کند.

وزیر اقتصاد و دارایی در عین حال گفت:‌ افرادی که می‌خواهند به بازار سرمایه ورود کنند اگر چه که باید به نهاد ناظر بر بورس اطمینان داشته باشند، اما دقت را کم نکنند بلکه با مطالعه و مشاوره و سپس معامله کنند و بدانند سرمایه را در بهترین نقطه سرمایه‌گذاری می‌کنند بنابراین هیجانی تصمیم نگیرند، زیرا بازار سرمایه ریزش و رویش دارد.

 دژپسند با بیان این‌که از افزایش شرکت‌ها در بورس استقبال شده است افزود: این موضوع هنوز نماد ظاهری پیدا نکرده است، زیرا شرکت‌ها برای افزایش سرمایه مدارک و مستندات را باید تامین کنند که زمان بر است البته ما پذیرش در بورس را که تا دو سال زمان می‌برد به یکسال کاهش دادیم.

 سهامی برای جاماندگان سهام عدالت نداریم

وی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت:‌ در این موضوع بحث امکان پذیری مطرح است سهام عدالت زمانی که عملیاتی شد قرار بود برای یک دوره ۱۰ ساله‌ای از محل سود تسویه شود، اما همه سهام از محل سود تسویه نشد جز نهادهای تحت پوشش بنابراین سهام ۵۰۰ هزار تومان، ۴۸۰ هزار تومانی و... داریم.

وزیر اقتصاد افزود: در قانون آمده ۶ دهک جامعه باید از سهام عدالت برخودار شوند که ما سهام عدالت را به ۶ دهک جامعه داده ایم یعنی اکنون آمار دارندگان سهام عدالت ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که اگر ۶۰ درصد جمعیت کشور را در نظر بگیریم حدود همین میزان است.

وی گفت: این موضوع هم از نظر فنی امکان‌پذیر نیست و هم از نظر قانون افراد مدنظر پوشش داده شده‌اند ضمن این‌که از نظر دارایی‌هایی که بتوانیم این کار را انجام دهیم محدویت داریم، زیرا آن زمان این حجم واگذاری نشده بود.

واگذاری‌ها از ابتدای امسال تاکنون ۹ برابر سال گذشته

دژپسند افزود: اکنون واگذاری‌ها بسیار شتاب گرفته به گونه‌ای که از ابتدای سال تاکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شد است در حالی که میزان واگذاری سال گذشته در کل ۶ هزار میلیارد تومان بود که از این ۶ هزار میلیارد تومان واگذاری خالص دو هزار میلیارد تومان و بقیه مربوط به اقساط سال‌های گذشته بود یعنی از ابتدای امسال تاکنون ۹ برابر سال گذشته واگذاری انجام شده است.

وی با استقبال از ثبات نسبی در بازار ارز گفت:‌ امیدواریم به قیمت تعادلی در بازار دست پیدا کنیم البته با براوردی که از فضای بازار دارم سیگنال‌ها در این باره مثبت است و امیدوارم فضا بهتر شود.

وزیر اقتصاد و دارایی در باره "‌ای تی اف " دوم و سوم نیز افزود:‌ در موردای تی اف اول متولی آن وزارت اقتصاد بود سعی کردیم به موقع کارها را انجام دهیم، اما مدیرای تی اف دوم و سوم توسط دستگاه‌های تخصصی ذیربط باید معرفی می‌شد که تاکنون معرفی نشده است زمانی مشخص کردیم که اگر تا آن زمان انجام ندهند از طریق بلوکی و سپس شناوری عرضه‌ها را انجام می‌دهیم.

کد خبر 537167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسداله IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    112 5
    به ایشان بگوییدخیلی ازاین 6دهک مثلاکارگران آذرب اراک تاقبل ازواگذاری30درصداصلانمی دانستندسهام عدالت چیست ان وقت این آقا می گویدبه همه دهک هاسهام عدالت داده شده!؟
  • ریحانا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    150 7
    واقعا این عدالت بود واسه جاماندگان سهام عدالت ؟چی فرض کردند ما را
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    169 8
    ین چه عدالتیه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    160 8
    از اولش هم معلوم بود. کسی به فکر کارگران بدبختی که با بی عدالتی در شرایط فقر و فشار زندگی می کنند نیست. نه مجلس پرادعا و نه وزیر همیشه بدخبر!
  • فرزانه IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    164 5
    والا ما خودمون جزو دهک پایین جامعه ایم پدرم کارگر هست ولی بخدا سهام عدالت ندادن بهمون، چه اسمی ام روش گذاشتن عدالتتتتت
  • شهروند IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    واقعا،اونزمان کسی نمیدونست سهام چیه،بعداارزش پیدامیکنه،پدربنده نه منبع درامدی داره پایه سن گذاشته،نداره،من خودم ندارم،خیلی ازاقوام که اونهاهم مستاجرن وکارگرن،ندارن،چه عدالتی این وسط هست،بیشترکسانی که دارندازطرف شرکت یامحل کارشون ثبت نام شدن ،بقیه که اطلاعشون کم بوده الان دیگه حقی ندارن،وقتی از بیت المال استفاده کردن،بایداین حق روبرای همه مردم درنظرمیگرفتن،نه هرکی زرنگ تر،بوده
  • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    152 9
    کدوم دهک کدوم افراد به این میگن عدالت
  • Uo AE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    92 27
    کاملا درست میگند چرا چون به بی بضاعتادادند. وکسانیکه وسعشان میرسید خودشان سهام زیادی دارند.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      82 6
      اتفاقا کاملا غلطه. چون خیلی از اقشار پردرآمد بجز سهام های دیگه،سهام عدالت هم دارند.
    • مهدی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      45 8
      منظور از جا ماندگان همون کسانی هستند که جزء اون شش دهک بودن ولی به دلایلی جا موندن. خود ما حتی اون برگه های سهام عدالت رو داریم ولی میگن از لحاظ سیستمی ثبت نشده.
  • سلیمان IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    49 7
    کسانی که ثبت نام کردند وتمام مدارک آنها در سازمان خصوصی سازی بایگانی شده ولی فقط یه کد رهیگیری برای سهام عدالت دارند چه کار باید بکنند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    64 8
    سلام من ۲فرزن مریض دارم شوهرم هم بیمارهالان چند ماه اجاره خونه مونده پس چرا به ما تعلق نگیره خدا را خوش نمیاد یکی داره بگیره احتمالا این شرایط سخت زندگی کنیمم
  • شاهین IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    84 4
    کی گفته شما به ۶دهک سهام عدالت داده اید.من یکی از افرادی هستم در آژانس کار میکنم هنوز سهام مرا نداده اند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    80 6
    کارگري که سهام ندارد با حقوق کن باید چه کند
  • mohsen IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    75 6
    ضعف اقدامات دولتی و کم کاری و نداشتن مدیریت صحیح تنها دلیل اصلی جاماندگان .
  • فاطمه انصاری IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    110 2
    تکلیف ما که سهام عدالت اصلا نداریم و کسی برایمان انجام نداده چه میشود یه فکری به حال ما کنید که اصلا سهام عدالت را نداریم خواهش میکنم 2
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    شما همیشه فقط خبــــر بد بدین .
  • فاطمه انصاری IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    54 1
    تکلیف ما که اصلا سهام عدالت نداریم و ثبت نام نکرده بودیم و الان سهام عدالت را نداریم چه میشود لطفا پیگیری کنید تا به ما هم تعلق بگیره ممنون میشم
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    69 2
    حالا که آقای وزیر اینطور قانون قانون میفرمایند مجلس باید یه خودی نشان بده تا این بی عدالتی ازبین بره
  • حامد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    86 10
    بی ارزش منی ک هیچی ندارموبدبختم سهام عدالت ندارم بیاتوجامعه ببین
  • هوشنگ صدری IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    57 1
    فعلا که سی درصد سهام ما رو که خیلی بهش نیاز دارم پا در هوا نگه داشتن و بعد از شصت و چند روز مثل توپ فوتبال ما رو‌پاس می دهند مسئولین سپرده گذاری مرکزی رو هم مامور کلانتری بردیم نتیجه نگرفتیم
  • علی.امیر IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    67 4
    بنده ازایثارگران که تقریبا سی ماه جبهه دارم وعلیرغم ثبت نام به بنده سهام عدالت نداده اند.لااقل نام عدالت روازاین سهام بردارین.
  • بنده خدا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    64 7
    کارمندان دولت از مستضعفین بودن که بهشان سهام عدالت دادین؟ به کارگر ندادین.
  • ح IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    63 7
    اکثر جامانده ها قشر ضعیف وکم درآمد هستن
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    95 5
    آقای وزیر اگه تونستی مثل ما زندگی کنی که نه خونه ونه ماشین وفقط ۵ میلیون رهن خونه داشته باشی و نتونی هیچی با این گرونی بخری و کارگر هم باشی و سهام عدالتی هم نداشته باشی اون موقع درد دل ما رو می فهمی ویه ماهه دلمون وخوش کردیم به این که سهام بهمون میدن ولی امروز میگین سهام نداریم واقعا متاسفم
  • بهرامی AE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    92 2
    ماهم که کارگر پیمانکاری بودیم سهام عدالت نداریم با ۲ فرزند
  • حسین US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    80 9
    واقعا عدالته این؟ شرکتیه و حقوق بگیر بالا سهام عدالت داره . ۶۰ درصدی ک گفته هم ۶ دهک پایین نیستن. مثل قضیه سبد کالا میمونه
  • هژیر مریوانی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    81 3
    اکثر کسانی که سهام عدالت دارن واسه اونای هستش که تو ادارات دولت مشغول ب کارن .بقول دوستمون مردم عادی شاید 20 درصد اونم از روی شانس سهام عدالت دارن.مابقی مربوط به کارمندهای دولته.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    68 7
    امیدوارم مجلس جلوی این وزیر بد خبر رو بگیره
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    52 3
    یا به همه بدین یا ندین. اون زمان هم من یادمه اصلا دهک بندی نبود ...صف طولانی بود شانس کسایی که جلوی صف بودن رسید بهشون بعد یه مدت م گفتن سیستم قطعه امروز و فردا کردند...الان م که شده این .
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    72 1
    آقای وزیر لطف کنن یک بودجه ای هم مثل همه کشورها برای زنان سرپرست خانوار بدن
  • سوگند IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    54 0
    سلام این قانونایی که آقایون وزراواسشون ردیف میکنن به دردپولدارامیخوره والاخانواده من همه خواهربرادراهمه کارگرن پدرم ازکارافتاده ودوتاجوون محصل توخونه داره که هنوزسهامم تعلق نگرفته بهشون تحت پوشش کمیته امداد هستن که هیچ منبع درامدی به جزیارانه هم ندارن منم که دوهفتست سهاممو۳۰درصدشوفروختم هنوزکجاست که پولوواریرکنن به حسابم اینم وضعیت مدیریت دولتمون
  • شاهین ویسی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    38 6
    سلام علیکم ضمن عرض تسلیت به خاطررسیدن ماه محرم و شهادت یار مظلومان چرا به ما کارگرهای تامین اجتماعی که رسید همه چیز بسته شد ولی کارمندان عالی رتبه سهام عدالت دارند ما که عدالتی ندیدیم سهام بی عدالت
  • افشین GB ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    34 5
    آقای دژ پسند اگر وقت ندارید تا ما جاماندگان همه جمع بشیم بیایم کاخ ریاست جمهوری تا به شما ثابت بشه بیش از ١٠ میلیون تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی واقشار کم درآمد که از اول انقلاب تا به امروز مستاجر هستیم از سهام عدالت محروم هستیم وایتام هم شامل ما هستن.چرا دروغ میگید که همه اقشار ٦ دهک جامعه گرفتن. مجلس محترم لطفا به داد ما برسید دیگه نمیتونیم نفس بکشیم.
  • ناشناس US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    43 6
    آقای وزیری که این حرف را می زنی چون زندگی بی دغدغه ای داری اکثر مردم ازقشرضعیف جامعه هستند من خودم کارت َسهام دارم اما نام ونشانم توسامانه ثبت نیست..
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    30 4
    این آمار ها واقعی نيستن ما مستمری بگیر هستیم که هیچ جا اسم نمیخواستن اما. افرادی بودن و هستند که وضع خوبی دارن و نمونه های ديگه مثلا طرف چند تا ساختمان داره و غیره این اون دهی که شما مشخص کردین و اسمش عدالت
  • بازنشسته IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    29 2
    جمع کنینن خودتون مسخره کردین ،دولت سال اخرشه دیگه اهمیت نمیده یه مجلس قوی میخواد تا عدالت ایجاد کنه ، اقای پورابراهیمی قول داده ۰تا ببینیم
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    23 7
    امیدوارم مجلس کوتاه نیاد که اونم بعیده
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    28 7
    باچه مدرکی میگویید به ۶ دهک داده ایم
  • مهدی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    30 8
    خیلی از افراد که مستحق سهام عدالت بودند یا خبر نشدند و یا نوبتشون نشد
  • علی ابوالحسنی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    27 11
    یعنی چی سهامی نداریم به جاماندگان . باچه مدرکی میگویید به ۶ دهک داده ایم .من کارگرهستم با دوتا فرزند پسر .سهام عدالت نداریم با اینکه اون سال ثبت نام کردم وبهمون ندادند .در صورتی که به داداشم وباجناقم وپدر خانومم که ثروتمند هم هستند سهام داده شده .کجای این عدالت هست .
  • علی AE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    30 5
    این افراد هستن که تبعیض بین مردم ایجاد میکنند که حاصل کارشان را میبینیم چطور تو یک خانواده یکی باید بگیره یکی نگیره
  • علی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    26 13
    سلام خدمت همه کارگران عزیز ما کارگران کسانی هستیم که پیامبر اعظم فرمود من بوسه بر دست کارگران میزنم پس ما نیازی به این دولت محترم نداشته و نخواهیم داشت چون در این۴۰ سال گذشته کارگران هیچ جایگاهی در این کشور نداشتند سفره شان هر روز کوچکتر و کوچکتر شده است شرمنده خانواده بودند همیشه ما امیدمان به خداوند است و نیازی به دلسوزی های وزیر محترم نیستیم
  • مصطفی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    40 4
    من کار گر هستم اونهای که بوق کرنا کردند می‌کند سهام عدالت به همه دادیم من که سهام ندارم هم سالهای من هیچ کسی ندارم چرا دروغ میگوید به مردم خدا حق ما را از شما بگیره انشاالله ریشه ضلم کنده بشه
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    61 5
    همه ما کسانی را میشناسیم که مستحق دریافت سهام عدالت بوده آمد اما به هر دلیل این سهام به آنها تعلق نگرفته بنابراین ادعای آقای وزیر درست نیست و صرفاً توجیه و فرار از مسئولیت است.
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    9 4
    کی خبرخوب ازشماهاشنیدیم که اینم خبربدباشه