شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در شرایطی که کارشناسان معتقدند سینمای ایران در وضعیت چندان مناسبی به سر نمی‌برد، بازار تولید همچنان داغ است.

طیف‌های مختلف کارگردانان سینما، این روزها طرح‌های تازه‌شان را جلوی دوربین برده‌اند. در میان این فیلم‌ها آثار اصغر فرهادی و حمید نعمت‌اله جالب توجه‌تر به‌نظر می‌رسد. فرهادی 3 سال بعد از فیلم ستایش‌شده «چهار شنبه‌سوری» فیلم «همه چیز درباره الی» را کارگردانی می‌کند.

حمید نعمت‌اله نیز که 5 سال پیش با «بوتیک» همه را غافلگیر کرد، در حال ساخت اثر کمدی با عنوان «بی‌پولی» است. ضمن اینکه فیلمسازانی چون واروژ کریم مسیحی و مسعود کیمیایی نیز به‌زودی فیلم‌های تازه‌شان را جلوی دوربین خواهند برد.

کریم مسیحی پس از آنکه سال گذشته ساخت‌ «تردید» را به‌دلیل بیماری نیمه کاره گذاشت، امسال این طرح را در حالی پی خواهد گرفت که گویا قرار است با تغییراتی که در فیلمنامه اعمال شده، کل فیلم و دوباره از نو فیلمبرداری شود.

مسعود کیمیایی هم با به پایان رساندن بازنویسی فیلمنامه «شریک» هم‌اکنون مشغول انتخاب بازیگران این فیلم است.

«بی‌پولی»، «پسر تهرانی»، «ملک سلیمان»، «نطفه شوم»، «چهار‌‌چنگولی»، «دو خواهر»، «درباره الی» و «دوزخ برزخ بهشت» از جمله طرح‌های سینمایی هستند که این روزها فیلمبرداری‌شان ادامه دارد.

با سپری شدن بیش از دو ماه از آغاز سال 87 و در آخرین ماه فصل بهار، سینمای ایران در بخش تولید با حضور نسل‌های مختلف فیلمسازی، فیلم‌هایی را مقابل دوربین دارد.
حمید نعمت‌الله که بعد از فیلم موفق «بوتیک» فیلم دیگری را نساخته است، از اول خردادماه «بی‌پولی» را در لوکیشنی در شمال تهران مقابل دوربین برده است. این فیلم با بازی بهرام رادان، لیلا حاتمی، حبیب‌ رضایی، سیامک انصاری، امیر جعفری، بابک حمیدیان، فرهاد شریفی و افسانه بایگان درباره زوج جوانی است که پس از ازدواج در آستانه بچه‌دار شدن با مشکل بی‌پولی روبه‌رو می‌شوند.

«پسر تهرانی» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار فیلم دیگری است که از اول خرداد مقابل دوربین رفته و محمد‌رضا شریفی نیا، امین حیایی، سارا خوئینی‌ها، جواد هاشمی، طناز طباطبایی، امیر نوری و فلامک جنیدی در این فیلم که روایت پسر جوانی است که عدم‌ازدواجش ماجراهایی را به وجود می‌آورد، بازی می‌کنند.

کریم آتشی هم بعد از گذشت 70 درصد از فیلمبرداری «نقطه شوم» کار را برای مدتی متوقف کرده است، تا طی روزهای آینده ادامه آن را از سر بگیرد.

جمشید هاشم پور، لاله اسکندری، سام درخشانی، سیروس گرجستانی و محمد کاسبی بازیگران این فیلم هستند.

بیژن میرباقری این روزها در حال ساخت سومین ساخته بلندش به نام «دوزخ برزخ بهشت» است که فیلمبرداری‌اش از اردیبهشت ماه آغاز شده و علی مصفا، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، مسعود کرامتی، آتیلا پسیانی و پریوش نظریه در این فیلم اپیزدودیک بازی دارند.
«چهارچنگولی» اولین فیلم طنز سعید سهیلی است که فیلمبرداری‌اش از 8 خرداد آغاز شده و در تهران ادامه دارد.

این فیلم با بازی رضا شفیعی‌ جم، جواد رضویان، فتحعلی اویسی و بهاره رهنما، رضا فیض نوروزی و مهران رجبی داستان دو برادر دوقلو به نام شهرام و بهرام است که از ناحیه کتف و شانه به هم چسبیده‌اند و از نظر ظاهر و عقاید به شدت با یکدیگر متفاوت هستند اما مجبورند همدیگر را تحمل کنند، که این باعث اتفاقات طنزی می‌شود.

محمد بانکی هم این روزها در اصفهان مشغول ساخت اولین فیلم بلندش به نام «دو خواهر» با بازی نیکی کریمی، محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، حامد کمیلی و بهنوش بختیاری است.

«دو خواهر» که فیلمبرداری آن از 16 اردیبهشت آغاز شده، داستان جوانی کلاهبردار است که همزمان با دو خواهر در چهره‌های متفاوت ارتباط برقرار می‌کند.

فیلمبرداری«درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی هم فیلمبرداریش از اواسط اردیبهشت آغاز شده و همچنان در شمال کشور ادامه دارد. این فیلم با بازی گلیشفته فراهانی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، رعنا آزادی، مانی حقیقی و صابر ابر روایت زندگی چند خانواده است که برای گذراندن تعطیلات سه روزه به شمال کشور سفر کرده‌اند.

«ملک سلیمان» هم به‌عنوان تنها طرح سینمایی تاریخی به کارگردانی شهریار بحرانی در حال فیلمبرداری است. در این فیلم که روایتی از دوره پیامبری حضرت سلیمان است، حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، سیامک اطلسی، امین زندگانی و الهام حمیدی به ایفای نقش می‌پردازند.

کد خبر 53709

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز