دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

ست روگن (بازیگر و نویسنده یهودی) و مارک مارون (کمدین و نویسنده یهودی آمریکایی) رژیم اسرائیل را به نابودی و گمراهی دین یهود متهم کردند.

ست روگن

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از الجزیره نوشت: ست روگن بازیگر و نویسنده یهودی در گفت‌وگویی که با مارک مارون نویسنده و کمدین آمریکایی داشته، از اسرائیل به شدت انتقاد کرده است. این بازیگر که مدت زیادی را در مدارس یهودی ونکوور کانادا گذرانده، معتقد است در این مدارس بسیاری از باورهای غلط و دروغ درباره رژیم صهیونیستی به او و همسالانش تلقین شده است.

او گفته است که جوانان یهودی گمراه می‌شوند و آن‌ها را به زور قانع می‌کنند که رژیم صهیونیستی هزاران فلسطینی را آواره نکرده و این حقیقت که دولت اسرائیل بر سرزمینی که مال دیگران است بنا شده را از جوانان پنهان می‌کنند. روگن در ادامه درباره باورهای غلط اسرائیل توضیح داده است: برخی عادات و رسوم وجود دارد که مربوط به دین و برخی مربوط به حفظ حقوق ملت یهود است که من با آن‌ها موافق نیستم و فکر می‌کنم بی معنی هستند. نمی‌توان با نگه‌ داشتن یک ملت در یک مکان از آن‌ محافظت کرد آن هم مکانی که با خشونت به دست آمده است. بعد از هولوکاست یهودیان متفرق شده و به  کشورهای مختلفی نقل مکان کردند اما نه به اسرائیل.

او متعجب است که چگونه اجدادش به او تلقین کرده بودند که مردم از یهودیان متنفرند و او در برابر این تنفر باید از خودش محافظت کند. این هنرمند یهودی اظهار کرده است: طبیعی است که مردم از کسانی که اصلا شبیهشان نباشند متنفر می‌شوند و همچنین اگر کسانی با افکار و عقایدی متفاوت را ملاقات کنند دچار سردرگمی می‌شوند.

مارک مارون کمدین و نویسنده آمریکایی که خود نیز یهودی است، در این گفت‌وگو که در قالب یک پادکست ارائه شده، گفته است که از بیان این انتقادات به صورت علنی اجتباب می‌کند زیرا او از یهودیان متعصب می‌ترسد اما اگر هنرمندانی مانند او و ست روگن از  دروغ‌هایی که به جوانان و کودکان یهود تلقین می‌شود صحبت نکنند، چه کسی باید این‌ دروغ‌ها را فاش کند؟

این اظهارات با واکنش هایی از سوی رسانه های اسرائیلی همراه بوده است. یک روزنامه‌نگار صهیونیست در روزنامه اورشلیم پست صحبت‌های این بازیگر یهودی را آورده و از او به عنوان یک فرد نادان یاد کرده که اهداف اسرائیل برای نجات یهودیان سرتاسر دنیا را درک نکرده است.

همچنین یک روزنامه‌نگار دیگر اسرائیلی، نوشته است: اسرائیل درباره‌ی  یهودیان آمریکای شمالی که اغلب از اهداف رژیم صهیونیستی عقب نشینی کرده و دیگر حامی آن نیستند، نگران است و هر بار که یکی از مردم عادی یا هنرمندان یهودی ساکن آمریکا چنین انتقاداتی را علیه اسرائیل علنی می‌کنند، این نگرانی شدت می‌گیرد.

ست روگن بازیگر و نویسنده یهودی کانادایی که که مهمان مارک مارون نویسنده یهودی ـ آمریکایی شده بود، ۳۸ سال سن دارد و در این گفت‌وگو درباره فیلم جدیدش به نام «ترشی آمریکایی» صحبت کرده است. داستان این فیلم درباره یک یهودی مهاجر است که در اوایل قرن بیستم میلادی زندگی می‌کند. او در یک کارخانه ترشی کار می‌کند. جسد این یهودی به مدت صد سال نگهداری می‌شود تا او در سال ۲۰۲۰ و در شهر منهتن  به دنیا باز گردد.

کد خبر 537018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha