دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

حضور در یک مراسم عروسی در شهر اردبیل باعث شد ۷۰ نفر از مهمانان به ویروس کرونا مبتلا شوند و یک نفر جان خود را از دست بدهد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، فرماندار اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در اردبیل از بازگشت محدودیت‌ها باتوجه به وضعیت قرمز در شهرستان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: مردم باید این ویروس را جدی بگیرند.

مسعود امامی‌یگانه افزود: با توجه به تعطیلات آخر هفته تمام مراکز گردشگری شهرستان اردبیل در روزهای پنج شنبه و جمعه و شنبه تعطیل است و از پذیرش گردشگر در این روزها معذوریم.

وی بیان کرد: قرار شد به مدت یک هفته از امروز دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹، فعالیت و خدمات رستوران‌ها و مراکز غذایی در اردبیل به صورت بیرون‌بر باشد و با متخلفان برخورد جدی ‌شود.

فرماندار اردبیل ادامه داد: متاسفانه در یک عروسی در اردبیل ۷۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و حتی یک مورد فوتی نیز در این عروسی گزارش شد.

امامی‌یگانه گفت:  مردم باید همچنان از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم خودداری کنند.

به گفته وی، متاسفانه آمار فوتی‌ها، بستری‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا در اردبیل افزایش یافته و مردم باید با رعایت اصول بهداشتی نسبت به سلامت خود وخانواده‌هایشان حساس باشند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز گفت: چاپ آگهی مراسم ترحیم در چاپخانه‌ها و تجمع در این مراسم ممنوع است.

عدالت حاجی‌پور در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا این شهرستان افزود: بی‌توجهی مردم و عادی‌انگاری مسئله باعث افزایش شیوع بیماری در هفته‌های اخیر شده است.

وی، ادامه شیوع کرونا در پارس‌آباد را با توجه به جمعیت بالای این شهرستان، نگران‌کننده عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و خصوصی، اصناف و بازاریان باید مقید به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی باشند.

کد خبر 536979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha