دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی این استان خبر داد.

کشاورزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علی باقرزاده همائی دوشنبه ۱۳ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان هرمزگان سرمایه‌گذاری انجام‌شده است.

این سرمایه‌گذاری به‌صورت ۵۵ درصد در حوزه گلخانه، ۳۰ درصد در آبزی‌پروری، ۱۰ درصد در صنایع تبدیلی و ۵ درصد در سایر فعالیت‌ها انجام‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: جذب ۶۰۰ میلیارد تومان منابع تسهیلاتی در قالب ۹۳۰ طرح با ۶ هزار نفر اشتغال‌زایی بوده که ۳ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال جدید و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر تثبیت اشتغال در استان انجام‌شده است.

بخشی از این منابع تسهیلاتی از بند الف تبصره ۱۸ شامل مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان در قالب ۱۱۶ طرح است.

وی در ادامه ۷۳ درصد طرح‌ها از محل بند الف تبصره ۱۸ را مرتبط با گلخانه‌ها، ۱۵ درصد آبزی‌پروری، ۶ درصد صنایع تبدیلی و غذایی، ۲ درصد دام و طیور و ۴ درصد سرمایه در گردش دانست.

عالی‌ترین مقام وزارت جهاد کشاورزی در استان هرمزگان جذب مابقی منابع تسهیلاتی را از محل‌های صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار روستایی، مکانیزاسیون و سایر منابع تسهیلاتی اعلام داشت و افزود: ۹۴ میلیارد تومان در قالب ۷۳ طرح از محل صندوق توسعه ملی، ۳۰ میلیارد تومان در قالب ۱۸ طرح از محل اشتغال پایدار روستایی در قالب ۱۸ طرح، ۳۰ میلیارد تومان در قالب ۱۴۳ فقره از محل مکانیزاسیون و ۷۵ میلیارد تومان از محل سایر منابع تسهیلاتی است.

باقرزاده همچنین در خصوص بخشودگی اعلام داشت: بخشودگی ۱۰۰ میلیارد تومان از سود و جرائم بیش از ۷ هزار فقره تسهیلات معوقه بخش کشاورزی شامل ۴۶ میلیارد تومان با استفاده از مفاد قانونی بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ۵ ساله ششم و ۳۶ میلیارد تومان با استفاده از مفاد قانونی بند (ل) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ برای تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان انجام‌شده است.

تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ فقره مجوز سرمایه‌گذاری جدید برای سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال انجام‌شده است.

کد خبر 536964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha