مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

تصادف رخ به رخ، بر اساس تجزیه و تحلیل‌ها بیشترین نوع تصادف در محورهای روستایی استان سمنان در بهار ۹۹ بود.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ تقی کبیری، رئیس پلیس راه استان سمنان روز دوشنبه ۱۳ مرداد با اشاره به مهمترین علل رخداد تصادفات رانندگی راه‌های روستایی استان سمنان گفت:: انحراف و تجاوز به چپ از علت‌های اصلی تصادف‌ها در این مناطق است. بهار ۹۹ تعداد ۵۱ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند که سهم راه‌های روستایی استان ۱۶ نفر بود. بیشترین تصادف محورهای روستایی استان در سه ماه نخست امسال مربوط به شهرستان شاهرود بود.

وی افزود: محورهای روستایی گرمسار به ویژه در مناطق شمالی و جنوبی این شهرستان و نیز راه‌های روستایی در محور دامغان به جندق در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کبیری خاطرنشان کرد: مسوولان و متولیان امر نسبت به ترمیم، مرمت و استانداردسازی راه‌های روستایی به منظور کاهش تصادفات اهتمام ورزند. کمبود علائم و تابلوهای هشداردهنده، کم عرض بودن جاده‌ها، خاکی بودن جاده و یا از بین رفتن روکش آسفالت در وقوع بسیاری از تصادفات مناطق روستایی تاثیرگذار است و باید رفع این مسایل در دستور کار قرار گیرد.

۲ هزار و ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی در استان سمنان  وجود دارد که از این میزان یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر آسفالت و ۱۹۰ کیلومتر راه شوسه است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۲۸۰ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند.

کد خبر 536892

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha