مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس شیوه‌نامه جدید بازنگری در شناسایی نقاط حادثه‌خیز، به تازگی ۱۸ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی و مجموع نقاط پرخطر به ۶۷ مورد افزایش یافت.

نقاط حادثه‌خیز

به گزارش همشهرآنلاین به نقل از ایرنا، عزیزالله روشن اظهارکرد: نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در این خصوص شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در اولویت‌ برنامه‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته ۴۹ نقطه پرخطر و پُر تصادف در استان شناسایی شده و تمامی این نقاط آشکارسازی شده بود، اما از این تعداد تاکنون ۶ مورد برطرف شده و رفع ۷ نقطه دیگر در دست اجراست و  رفع نقاط حادثه‌خیزی که به تازگی شناسایی شده است نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه از تایید ۳ طرح راهداری در ردیف طرح‌های جهش تولید این استان خبر داد و گفت: محور شهرکیان طاقانک با اعتباری افزون بر ۳۶ میلیارد تومان از طرح‌های جهش تولید این اداره‌کل است.

وی با بیان اینکه حوادث  محور شهرکیان به طاقانک طی ۳ سال گذشته ۲۴ فوتی و ۲۵ مجروح بر جا گذاشته است، افزود: سال گذشته ۱۳ درصد تصادفات استان در این محور رخ داده بود که نیازمند ایمن‌سازی است.

روشن تصریح کرد: طرح دوم بهسازی و ایمن‌سازی حاشیه زاینده‌رود به طول ۵۴ کیلومتر است که برای تکمیل آن به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و طرح سوم تونل چهارطاق و جاده دسترسی در جاده لردگان است که برای اجرای آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین به طرح‌های اقتصاد مقاومتی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز اشاره کرد و گفت: بهسازی محور جوزستان به ارمند به طول ۶۶ کیلومتر و طرح بهسازی محور گردشگری ناغان به کارون۴ است که از ناغان تا دوپلان ۹۰ درصد و طرح دوپلان به سمت کارون۴ نیز ۳۵ درصد پیشرفت دارند.

کد خبر 536815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha