شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیونی ا ز دموکرات‌های آمریکا امروز (شنبه 11 خرداد) در واشنگتن درباره چگونگی تقسیم آرای ابطال شده در انتخابات فلوریدا و میشیگان میان باراک اوباما و هیلاری کلینتون تصمیم‌گیری می‌کند.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، رهبران این حزب هر دو این ایالت‌ها را از دادن رای محروم کردند چرا که آنها به دستورات داخلی برای آنکه انتخابات مقدماتی‌شان را پیش از پنجم فوریه برگزار نکردند، گوش نداده بودند.

با این حال در انتخابات برگزار شده در هر دو این ایالت‌ها کلینتون پیروز شد. گرچه اوباما در میشیگان به طور کلی حضور نداشت.

اکنون تلاش‌هایی برای رسیدن به مصالحه صورت می‌گیرد. رهبران حزب قصد ندارند هیچ رای‌دهنده‌ای در این دو ایالت کنار گذاشته شود، چرا که آرای آنها در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر می‌تواند حیاتی باشد. کلینتون که از نظر شمار آرای نمایندگی کسب شده، از اوباما عقب است، تلاش می‌کند همه آرای فلوریدا و میشیگان به طور کامل به حساب بیایند. محافل حزبی می‌گویند در خصوص فلوریدا مصالحه‌ای حاصل شده است. اما مساله میشیگان پیچده‌تر است.

با این حال، روز یکشنبه قرار است انتخابات مقدماتی در پورتوریکو برگزار شود که انتظار می‌رود کلینتون پیروز این رقابت باشد. انتخابات مقدماتی در مونتانا و داکوتای جنوبی آخرین انتخابات در میان دموکرات‌ها خواهد بود.

کلینتون اعلام کرده است اگر لازم باشد تا روز اعلام نامزد حزب دموکرات در ماه اوت به مبارزه برای پیروزی ادامه می‌دهد. رهبران دموکرات به شکلی فزاینده نگران آن هستند که رقابت‌های درون‌گروهی موجب کاهش بخت این جناح برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.

کد خبر 53680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز