همشهری آنلاین: جان مک کین، نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا جنگ با باراک اوباما، محتمل‌ترین رقیبش از حزب دموکرات را با به رخ کشیدن تجربیاتش به عنوان یک ‌سرباز در ویتنام قوت بخشید.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، مک‌کین پس از مناقشه‌ای بر سر قانون بورسیه وابستگان نظامی گفت اوباما «این مسوولیت‌پذیری را در خود نیافت تا برای کشورش یونیفرم بر تن کند.»

مک‌کین پس از پایان تحصیلاتش در آکادمی تفنگداران آمریکا در سال 1967 به جنگ ویتنام رفت، جایی که پس از شش ماه زمانی که خلبان بمب‌افکن بود هدف قرار گرفت و در زندان جنگی ویتنامی‌های شمالی گرفتار شد.

او سرانجام در سال 1973 آزاد شد و توانست به آمریکا بازگردد. گمان می‌رود مک‌کین در نبردهای انتخاباتی‌اش بر این تجربیاتش در برابر اوباما تاکید کند.

دموکرات‌ها در جستجوی نامزد معاونت ریاست جمهوری
در میان جبهه دموکرات‌ها هنوز تلاش‌ها برای یافتن آنکه چه کسی در کنار اوباما نامزد تصدی معاونت ریاست جمهوری آمریکا شود، ادامه دارد. گرچه هنوز اوباما به صورت رسمی نامزد این جناح در انتخابات ریاست جمهوری نشده است.

در مذاکرات برای یافتن نامزد موسوم به رانینگ میت (Mate) تاکنون هیلاری کلینتون، دیگر نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با بیل ریچاردسون، فرماندار نیومکزیکو، چاک هاگل، سناتور جمهوری‌خواه ضدجنگ و همچنین جان ادواردز، سناتوری که اوایل از جانب دموکرات‌ها نامزد ریاست جمهوری شده بود و این اواخر حمایتش را از اوباما اعلام کرد، گفت‌وگو داشته است.

بر اساس تازه‌ترین شمارش آرای هیات‌های نمایندگی، اوباما تاکنون 1965 از 2026 رای لازم برای نامزدی را کسب کرده و این در حالی است که این رقم برای کلینتون 1780 رای است.

کد خبر 52755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز