عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تعداد مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر بیشتر از موافقین بودند، گفت: اختلاف‌نظر جدی بین وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور وجود داشت.

احمد نادری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره این بحث که اکثریت اعضای کمیسیون موافق برگزاری آزمون کنکور سراسری در شرایط فعلی هستند، اظهار داشت: من به عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس چنین چیزی را تکذیب می‌کنم. اتفاقاً تعداد مخالفین برگزاری آزمون کنکور در نشست عصر امروز این کمیسیون که وزرای بهداشت، ورزش، علوم و رئیس سازمان سنجش حضور داشتند بیشتر بودند.

وی افزود: تعداد مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر بیشتر از موافقین بودند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نتیجه نشست عصر امروز کمیسیون آموزش با موضوع آزمون سراسری کنکور آن بود که نشست دیگری در آینده نزدیک که ممکن است فردا یا پس‌فردا باشد برگزار شود که در این جلسه وزرای بهداشت و علوم حاضر شده و از کمیسیون آموزش مجلس من و تعداد دیگری از همکارانم حضور خواهند داشت و بحث را به صورت مفصل‌تری پیگیری کنیم.

نادری خاطرنشان کرد: در نشست عصر امروز کمیسیون آموزش آنچه واضح بود اختلاف‌نظر جدی وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور بود. چرا که وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش پافشاری شدیدی بر برگزاری آزمون کنکور در موعد مقرر داشتند ولی وزیر بهداشت مخالفت خود را به صراحت در این باره مطرح کرد و گفت من حجت شرعی و قطعی در این باره ندارم چرا که برای برگزاری آزمون کنکور در موعد مقرر باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و مشخص شود وزارت علوم اصلاً توانایی برگزاری آزمون کنکور که بیش از یک میلیون داوطلب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد؟

وی گفت: بنده امروز اسناد و مواردی را در پنج بند در کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر اینکه در آزمون دکتری پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است را مطرح کردم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: وزیر بهداشت در این نشست به صراحت خواستار راستی‌آزمایی اقدامات وزارت علوم و سازمان سنجش در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون کنکور شد. چرا که وی معتقد است ابلاغ بخشنامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اجرای این پروتکل‌ها متفاوت است و به نظر می‌رسد اختلاف‌نظری بین وزرای بهداشت و علوم درباره برگزاری کنکور وجود دارد.

نادری گفت: به نظر می‌رسد خطی که رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا دنبال می‌کند مبنی براینکه آزمون کنکور سراسری باید برگزار شود و آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم آن را به نحو دیگری که باید کنکور برگزار شود فشاری است که بر وزارت بهداشت و علوم وارد می‌شود ولی آقای نمکی در حال مقابله با این فشار هستند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: این خط باید در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود و در نهایت بهترین تصمیم مبنی براینکه جان داوطلبین و شهروندان و فرزندان این کشور باید حفظ شود را بگیریم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت:‌ در نشست عصر امروز این کمیسیون تأکید کردم خط قرمز من و مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر حفظ جان شهروندان و موکلانم است و از حق آنها کوتاه نخواهیم آمد و به صراحت خطاب به وزرای بهداشت و علوم گفتم حتی یک دانش‌آموز یا دانشجو هم به ویروس کرونا مبتلا شود شرعاً مسئولیت آن بر گردن آنها است ضمن اینکه باید در این دنیا هم پاسخگو باشند.

نماینده تهران در مجلس موضع قالیباف درباره برگزاری کنکور اینگونه تشریح کرد که این موضع از مقام و جایگاه ریاست مجلس بیان شده که باید بررسی جامعی در کمیسیون‌های آموزش و بهداشت صورت گیرد؛ رئیس کمیسیون بهداشت به صراحت اعلام کرد مخالف برگزاری آزمون کنکور سراسری در موعد مقرر است و حتی نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشته است.

وی درباره نظر رئیس کمیسیون آموزش هم گفت: نظر اعضای این کمیسیون درباره برگزاری کنکور در موعد مقرر متفاوت است و فعلاً جمع‌بندی مشخصی در این کمیسیون وجود ندارد.  اما طبق نظر رئیس مجلس باید بررسی جامعی در این باره صورت گیرد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید از ابعاد مختلف و تخصصی نسبت به کنکور جمع‌بندی‌ نهایی‌شان را اعلام کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نظر نهایی رئیس مجلس بر نظر کمیسیون‌های تخصصی ارجحیت دارد.

کد خبر 536757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کنکوری99 IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    تورابه خدا اینقدر استرس وارد نکنید ما می خواهی کنکورمان را بدهیم اگر عقب بیفتد هزار مشکل پیس میاید
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      69 7
      عقب بیوفتی بهتره یا بمیری؟ یا به خانواده هم انتقال بدی؟ حالا همچین میگین عقب افتادیم ک انگار الان کارپره ریختن واسمون منتظرمونن فقط یکم منطق خوبه بخدا
  • ارشد IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    پس ما بچه های ارشد چی ماهم ادمیم کنکور ما جلوتر از کنکور سراسری هست لطفا تعویق بندازید انقدر با روان ما بازی نکنید
  • علی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    استرس رابدتر نکنید از تیر به مرداد ما امادهایم تورا به خدا بگذارید امتحانمان را بدهیم
    • امیر RO ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      مثلا الان خیلی درس میخونی پلاس شدی تو فضای مجازی و کتاب کامنت میکنی؟؟؟تو اگه درسخون بودی الان سرت تو کتاب بود نه تو گوشی و پیگیر چرت و پرت... و یه آدمی که هدفش بزرگه حتی بجای ۲ماه اضافه ۲سال اضافه درس بخونه به عشق هدفش خسته نمیشه...من برادرم کنکوریه اصلا گوشی نداره و اصلا هم پیگیر این اخبار نیست و ماهم بهش چیزی نمیگیم چون اهمیتی براش نداره اون فقط کار خودشو میکنه خودم دانشجوی سال آخر پزشکی هستم و سال کنکورم اصلا نمیدونستم گوشی چیه!! برو بشین پای کتابت کنکوری الان سرش تو درسه...
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      شك دارم به درستي حرفات موضوعي كه به تو ربط نداره وآينده ات درميان نيست چرا نظر ميدي اميدوارم كنكور سراسري بر گزار بشه
    • ش IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      چرا باید تعویق بیفته ؟
    • سارا IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      9 15
      متاسفم برات
  • ولایی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    27 93
    آقای واعظی به جای همه تصمیم میگیرن.
    • مهدی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      11 4
      جهانگیری نیست واعظی شده همه کاره
  • علی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    کنکور باید سرموقع برگزاربشه . شما نماینگان مجلس دروغ میگید که فکر سلامتی مردم هستید شما به فکر پر کردن جیب خود هستید اگر راست میگید فکر معیشت مردم باشید
  • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    سلام لطفا با روان دانش آموزان بازی نکنید. نفراتی که برای کنکور درس خوانده اند به هر طریقی شده می خواهند در موعد مقرر کنکور برگزار شود زیرا مدت 3سال در قرنطینه خانگی بوده اند. کسانی که خواستار تعلیق هستند فردای هستند که فکر می کنند با تعویق می توانند درس بخوانند لیکن الان و وقت درس خواندن نیست وباید قبلا درس می خواند.و. لطفا کنکور در موعد مقرر برگزار شود.
  • امیر IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    #نادری مچکریم#
    • آه و ناله IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      4 11
      متاسفانه کنکور شده تریبونی برای شهرت و کسب مخاطب. تجربه نشان می دهد که کار امروز را به فردا نیاندازید. ویروس ها پاییز و زمستان بیشتره. کنکور را سیاسی نکنید. مراسم ها و مسافرت ها را تعطیل کنید. ما خود به فکر سلامتی خود هستیم، دلسوز نمی خواهیم. برای استخدام پانزده هزار نفر ، یک میلیون و پونصد هزار نفر را به جون هم انداختید. فرصت که از دست رفت،دیگه کاش و اما و اگر فایده نداره. بعدش میگید ، کی بود کی بود من نبودم!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    همه مي دانيم پروتكل ها فقط نوشته مي شوند و ضمانت اجرايي ندارند، كه اگر به آن ها عمل مي شد امروز تعداد فوتي ها و مبتلايان به اين حد نمي رسيد. برگزاري كنكور در شرايط فعلي اصلا به صلاح نيست. فقط در نظر بگيريد يك نفر مي تواند در يك كلاس چند نفر را مبتلا كند، در خانواده بسياري از داوطلبان بيماران حساس و افرادي با بيماري هاي زمينه اي وجود دارد و اين يعني قتلگاه كنكور. به علاوه كنكور به خودي خود داراي اضطراب است و نبايد اضطراب بيشتري به داوطلبان در خصوص سلامتي شان وارد شود. بهتر است ابتدا اسن ويروس تا حدي در كشور مهار شود و كنكور برگزار شود. تعويق چند ماهه كنكور در ازاي حفظ سلامت عموم جامعه بهترين راهكار است.
  • حسین JP ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    ما مخالف تعویقیم مجلس به کارهای مهمتری رسیدگی کند
    • کنکوری NL ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      65 16
      تو مخالفی. جمع نبند
  • حسین JP ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    ما در شهریور بیشتر احساس خطر میکنیم اونوقت مسئول نماینده ها هستند
    • امیر IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      25 5
      اقای محترم مگه چیزی مهمتر از جون انسان ها هست که میگی برن به کاری مهمتر دیگه رسیدگی کنن
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    واااا مگه ما ک امتحان ارشدداریم انتی ویروس داریم خو ارشدم بندازید عقبتر
    • آ IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      27 7
      خب داوطلبان آزمون ارشد، شمار خیلی کمتری دارند.
    • مهدیس IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      5 3
      عاااالی بودااااااا...
  • کنکوری IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    دیگ مسخرشو در نیارید برگزار کنید بره من حاضرم بمیرم ولی کنکور بدم تو این مملکت تنها دلبستگی من کنکورم بوده اگ اونم از دست بدم بمیرم بهتره
  • داوطلب ارشد IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    به عنوان یک جوان ایرانی فارغ از اینکه داوطلب این کنکور ارشد باشم از شما تقاضا دارم اول شرایط به وجود آماده کرونا را تحت کنترل قرار داده و تدابیری اندیشیده شود که جلوی خیلی از اجتماعات گرفته شود واقدامات بهداشتی در سطح کشور گسترش پیدا کند وفقط مختص یک گروه ویک اجتماع نباشد الان جان یک نفر یا یک قشر خاص مدنظرتان نباشد جان تمام ملت ایران را درنظر داشته باشید مانند فروردین ماه که خیابان ها سم پاشی میشد و دائم به مردم تذکر داده می‌شد تدابیری درنظر بگیر مردم حق دارند نگران سلامت جان خود وفرزندانشان باشند حالا شما تاکید دارید که حتما ارشد وسراسری برگزار باشد بدانید که حتی جان یک نفر خیلی با ارزشتر از این است که دانشگاه برگزار شود البته با این شیوه که ما داریم پیش می‌رویم فکر نمی کنم دانشگاه ها حالا حالا برگزارشود و ظرفیت ها پرشود اکنون که وضعیت این چنین هست شما نگران افسردگی یه تعداد دانش آموز هستید که معلوم نیست بتوانند بروند دانشگاه یانه در چنین شرایطی که مدرسه ها که تعدادشان کمترهست تعطیل میباشد خواهشمند هستم بیشتر فکر کنید و همینجوری یه تصمیمی نگیرد که بعد نشود جبران کرد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    خواستار تعویق کنکور هستیم لطفا هرچه زود تر نظرنهایتونو اعلام فرمایید از استرس مردیم
  • جواد IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    با سلام من بعنوان یک معلم که با دانش آموزان خودم تماس دارم و از روحیات آنان باخبر هستم اکثرا موافق انجام کنکور در زمان مشخص شده هستند. لطفا کنکور را به عقب تر نیندازید چرا که اگر وضعیت از این هم بد تر شد نمی توانید کاری بکنید. لطفا شرایط را سخت تر بکنید و آزمون را به موقع بگیرید.
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    اقای نماینده همه دنیا دنبال واکسن ودرمان بیماری هستن اون وقت شما کارتون شده وارد کردن استرس ودلهره برای جوانای این مملکت هر کی هم حرف میزنه میگین مافیای کنکوره .ما خسته شدیم شماها ازاین دعوای سیاسی خسته نشدین؟ بچه من امروز از استرس اینکه بازم برنامه هاش به هم میخوره یانه حالش خراب شد .خدا ازتون نگذره که این همه مردم را اذیت می کنید.باید به حال خودمون گریه کنیم که اموزش افتاده دست شما
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      96 17
      خانم معلم ببخشید هاااا اما دانش آموزاتون اگه خیلی درس خون بودن که گوشی نمیگرفتن دستشون نه اینکه بخوان یا شما و خیلیای دیگه در ارتباط باشن/: سلامتی ماکه خیلی مهم تره کافیه یه نفر ناقل باشه کل ملت مرگش حتمی میشه از طرف دیگه ای هم گرما و شرجی جنوب و تحمل ماسک و عینک و ۴ ساعت سرجلسه نشستن بدون کولر وای خدا تصورش هم سخته خداوکیلی نمیتونم درکتون کنم #جدی مرسی اقای نادری #موافق تعویق کنکور #سلامتی نوجوانان
  • بی نام CA ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    خداییش امتحانو برگزار کنید ما دیگه خسته شدیم ؛هرچه جلوتر میریم بدتر میشه ک14
  • ارشد IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    86 33
    پس ارشد چی میشه. ماا ادم حساب نمیشیم؟
  • حمید IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    امیدواریم تو این شرایط افتضاح بیماری ک مردم دارن مثل برگ پاییز میریزن فکری ب حال جوونای مملکتمون بکنین... منطقیه که بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنیم... بدیهیه که ب تعویق افتادن تحصیل، اندازه یه نیمسال تحصیلی خیلی جبران پذیر تره تا مبتلا شدن و به خطر افتادن جون اینهمه جوون و خونواده هاشون شمارو خدا زحمات کادر پزشکی و خونواده هایی که اینهمه وقت قرنطینه رو تحمل کردن ب باد ندین!!! خیلی از این جوونا خونواده هایی دارن که در مقابل بیماری آسیب پذیر ترن! اخه تحصیل به چه قیمت؟؟؟داغدار شدن مردم؟ بنده و خیلیای دیگه تو اینهمه فرصت که بوده آمادگی کامل داریم برای کنکور! اما طبیعتا باید زنده بمونیم زندگی کنیم و داغدار عزیزانمون نباشیم تا بتونیم ب تحصیل ادامه بدیم!! یاعلی...
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    سرموقع برگزار بشه خسته شدیم
  • ممنون نادری IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    توروخداتعویق ماکه نمیتونیم جونمون بدیم دست اونایی که پزخوندنشون رومیدن وقتی دانشگاهاتعطیلن شماکجامیخواهیدبریدکه ایقدعجله داریدکنکوربدیداگه ام خوندیدبرا۱ماه دیگه ام اماده ایدمگه خرفت باشین ایقدبیشعورنباشیداونی که نخونده نمیتونه تو۱ماه کاری کنه بفهمین لطفا هر۶دقیقه ۱قربانی
  • مادر کنکوری IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    86 71
    آقای نادری هیچ‌کدوم‌از حرفات منطقی نیست مافیا کدومه‌ ما چه جوری باید به شما ثابت‌کنیم که خلوته کنکوری هستیم هر کسی مخالف شما حرف بزنه میشه مافیا جمع کنید این بساط فعلا شما مافیای سلامت روح و روان جسم ما و بچه هامون شدید
    • هعی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      7 3
      مافیا همون انسان نماهایین ک اگه کنکور برگزار نشه یا دیر برگزار بشه بیشتر از 10 میلیارد ضرر میخوره بهشون..
  • مادر IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    31 97
    نماینده های محترم لطفابه دیگر امور مملکت برسید،دست از سر کنکور بردارید،بچه هامون زیر فشار کنکور دارن‌میمیرن ،تعویق یعنی استرس یعنی روانی شدن کنکوریای واقعی ،نه اینایی که همش گشت و گذارن و حالا هم به بهانه کرونا خواهان لغو و تعویق کنکور،کنکور که اجباری نیست،اونی که نگرانه سال دیگه ازمون بده،حق بچه هایی که زجر کشیدن رو بیشتر از این ضایع نکنید،بدون یک روز تعویق برگزار کنید،من چند تا کنکوریای واقعی تو شهرمون رو میشناسم که لرزش دست گرفتن افسرده شدن تپش قلب گرفتن از استرس تعویق،اونایی هم که درس نخوندن دنبال هشتک و جمع کردن امضا واسه لغو و تعویقن،تمومش کنید لطفا،سلامت روح بچه ها هم اهمیت داره که اگه نباشه جسمی هم براشون‌نمیمونه،خواهش میکنم از جناب دکتر نمکی که با نظارت دقیق کنکور رو سر وقت برگزار کنن
    • همسر و فرزند پزشک US ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      82 14
      سرکار خانم این چه استدلال غیر عقلانی هست که شما دارید؟ که هرکس میخواد بره کنکور بده هرکس نمیخواد نده! ببینم با این استدلال اگه شما کرونا بگیرید مگر جز اینه که یه تعداد دیگه به کرونایی ها اضافه میشه و یه فشار دیگه به کادر درمان!!!!شما که نگران استرس فرزندتون هستید یک لحظه میتونید خودتون رو جای ما که عزیزانمون تو کادر درمان هستن بذارید؟! ما علاوه بر فشار روانی هرروز داریم با مرگ مبارزه میکنیم متوجه میشید یعنی چی؟!!!! میدونید استرس هربار مشکوک شدن همسر و خانواده تا اومدن جواب آزمایششون یعنی چی؟! کادر درمان ۶ ماهه دارن مبارزه میکنن توانی براشون نمونده برای ما که هرروز نگران جان عزیرانمون هستیم توانی نمونده اونوقت شما حرف از استرس و فشار روانی میزنید!!!!
  • یک انسان IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    تو رو خدا خودتونو جمع کنید و به جایه اینکه پیام دروغ بنویسید و یا از خودتون حرف بیخود بزنید به فکر مردم باشید هزاران نفر مخالف تعویق اند بعد شما مافیا واسه پر کردن جیب خودتون حتی خبر گزاری هارو میخرید و لایک هارو هم دست کاری میکنید خجالت بکشید بابا
  • فاطمه IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    79 55
    تروخدا لغو کنید یا نهایتا تعویق بندازبد بابا بخدا من که یکسال درس خوندم خيليم جدی درس خوندم حاضر نیستم برم سر آزمونی که ممکنه یه هفته بعدش بمیرم ترو خدا تعویق بندازيد بخدا خیلی سخت 4 ساعت با ماسک تو گرما آزمون دادن و هر لحظه استرس این بیماری لعنتی درکمون کنید خواهش میکنم
  • بی نام IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    70 9
    چرا یه انسان پیدا نمیشه درست بگه ما باید چیکار کنیم عقب میفته بگید نمیفته بگید خسته شدیم از بس صبر کردیم خسته شدیم بگیددددد.
  • ي كنكوري IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    33 52
    آقاي نادري فالور زياد جمعً كرديد آقا خجالت بكشيد بسه ديگه چقدر استرس به بچه هاي مردم وارد مي كنيد. بزاريد كنكورمونو بديم ما پسر هستيم اگه بر گزارنشه بايد بريم سربازي تمام زحمات خوندنمون ازبين ميره
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    31 79
    كنكور سراسري بايد بر گزاربشه لطفا پاشين برين همين رستوران نشاط در ستا رخان ببينين چه خبره. يا اصلا هرسري شما چند ساعت تو مجلس جلسه دارين نزديك 300 نفريد كرونا نمي گيرين
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    18 59
    با سلام خدمت دست اندرکاران و خسته نباسید خدمت سروران با توجه به کمبود شرکت کننده کنکور سراسری و کم سن بودن شرکت کنندگان چون رفتار اجتماعی اینها هیچ وقت نمی شه با اشخاص با تجربه دکترا چه از نظر سنی و عقلی مقایسه کرد لذا بهترین راهکار شرط معدل کل دانش اموزان ملاک باشد بهتره هر کس بر حسب تلاشی که در این ایام کرونایی با این وضعیت رو حی و روانی نمره نهایی را کسب کرده است ملاک قرا ر گیرد زیرا تنها جوانان ما جان خودشان نبست در این میان خانواده هایی هستن جان عزیز شون را از دست داده اند و خودشان با این مشکل روحی و روانی به نظرتون چطور کنکور بدن مطمئن باشین تعداد شرکت کنندگان با این مشکلات بی نهایت کم خواهد شد و این هم به زیان دانشگاهها خواهد شد کنکور سراسری حذف شود و معدل کل دانش اموزان ملاک قبولی باشد با تشکر
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    25 48
    آقا ول كنيد اين بچه هاي بدبختو بزاريد امتحان بدن تواين گروني به دادشون نرسيدين تو رفاه نيستن لااقل براكنكور زحمت كشيدن از بين نره. ازخدا نمي ترسين اين همه ظلم
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      10 0
      ی جوری میگید کم سن انگار ۴سالشونه بالاخره همه بالای ۱۸سال سن داریم و واقعا برای کنکور لنتی زحمت کشیدیم شخصا الان سه ماهه حتی تا سر کوچم نرفتم مدام دارم درس میخونم اما الان واقعا با این اخبار حالم گرفته شوا که خودت کنکور نداری حال ما بیچاره ها رو نمیفهمی پس لطفا نظر نده و به زندگیت برس ما داریم زیر فشار روانی کنکور له میشیم
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    30 80
    اگر كنكور بر گزارنشه به خيلي از بچه ها آسيب خواهد رسيد ومهمترين عللش شما هستيد خداازتون نگذره
  • باران IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    55 32
    اقای نادری تو رو خدا حداقل تو از حق ما دفاع کن و کوتاه نیا،این مافیای لعنتی دارن یکی یکی همه رو میخرن،بخدا هیچ چیزی از جون یه ادما با ارزش تر نیس ایها الناااس درک کنید یکی مثل من که بیماری زمینه ای داره باید چه خاکی تو سرم بریزم
  • Mitra IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    75 19
    خواهش میکنیم کنکورو عقب بندازین لطفا
  • زهرا IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    56 43
    جان خودتون بزارین بدیم
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    53 29
    او ایکیوستانی ک گفته در استادیوم ازادی و فضای باز برگزار کنید بفکر خورزستانیها سیستانی ها و جنوبی ها نبوده ک دارن دمای 50درجه رو تحمل میکنن، این مناطق تو فضای باز جزغاله نیشی تو فضای بسته ام نیاز ب کولر داری ک عامل انتشاره موقع تصمیم گرفتن ب چهار اقلیم کشور توجه فرمایید خرگوشها
  • ناشناس US ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    94 30
    موافق تعویقیم...سخته با ماسک و دستکش و صدتا استرس از همه طرف
  • خدایا IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    38 31
    بس دیگه.چرااین قدراین جوون هارواذیت میکنین.دانشگاه فرهنگیان هراستان تکمیل ظرفیت بزنه.ازقبولی های پارسال نیرو بگیره .بقیه روامسال بگیره.
  • ولی دانش آموز IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    30 51
    گرفتن کنکور یک کار روتین در مملکت ماست و نیاز به نظر سنجی ندارد. آقای نادری هم می توانند به کارهای دیگر مملکت برسند چون مثل اینکه خیلی تازه نفس هستند. کنکور متولی دارد و قرار نیست تمام مملکت نظر بدهند . اینقدر استرس وارد نکنید . شما که برای کنکور جایگزینی ندارید پس چرا اینقدر ندانسته کار را سخت تر می کنید .
  • حمید IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    14 56
    من واقعا نگران آینده شدم با تصمیماتی که این مجلس می گیرد .مجلس بهتره به خیلی موضوعات دیگه رسیدگی کند وبگذارد سازمان سنجش ووزارت علوم وستاد کرونا در این خصوص نظر دهند.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    16 52
    باسلام خواهشا کنکور را موعد خودش برگزار کنید هر چه عقب تر بیفته هم بیماری بیشتر شده هم بچه ها اذیت میشن ممنون
  • کنکوری IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    66 26
    لطفا کنکور رو به تعویق بندازین تو این شرایط برگزاری کنکور یه ریسک بزرگه لطفا به فکر سلامتی جوونای کشورم باشین
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    3 5
    لطفا با اعصابمون بازی نکنید برگزار کنید
  • یه کنکوری IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 0
    تو سایت رسمی سنجش رای گیری کنید همه ی داوطلبان باید رای بدهند تا درصد واقعی موافقان و مخالفان مشخص شود.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 2
    مالغوکنکورراخواستاریم
  • نيل IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 1
    نظر مارو قبول كن عجبا
  • زهرا افتخاری IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 1
    تو رو خدا برگزار کنین یه عده که درس نخوندن وارد عمل شدن امضا جمع میکنن ... ولی اونایی که خوندن دیگه توانایی ونای انتظار ندارن بارعایت موارد بهداشتی برگزار کنین
  • Fatima IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    3 2
    کاشکی زودتر یه رای قطعی داده بشه از کرونا بدتر بلاتکلیفی ماست با این حال #موافق_تعویق
  • RO ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    5 0
    پس تکلیف بچه هایی که ۱۴ ماهه زندگی رو بر خود و خانوادهاشون حروم کردند و تو این شرایط سخت درس خوندن چی میشه ؟ شماهایی که براحتی در مورد لغو کنکور نظر میدید مطمئنم بچه ی پشت کنکوری ندارید و حال ملت بیچاره رو درک نمی کنید.
  • کنکوریهای قدیم! IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 1
    تعویق کنکور! تنها راه حل مشکل هست و به نظر من اکر تا آذر عقب بیفته مشکلی پیش نمیاد و کنکوری ها میتونند بهمن برن سر کلاساشون تا اون موقع هم ان شالله واکشن تولید شده اگر الان برگزتر هم بشه کلاسی نخواهد بود به خاطر کرونا تو شهرهای قرمز پس دادن ندادنش تو مرداد یکی پس خودتون خسته نکنید بندازید آذر ماه تا همه شرایط مساعد بشه
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 1
    شما نمی خواد مخالف باشی .خدا میدونه هدف شما چیه .بچه‌ها میخوان کنکور بدن .همه تو پارک و پاساژ و سفر و ...می چرخند بعد برای کنکور اظهار نظر میکنید .کار دیگه ای ندارید .دایه مهربان تر از مادر شدید .برید مشکلات دیگه رو حل کنید بهترین زمان کنکور مرداد ماه است و تمام.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    11 28
    آقای واعظی نمیخواد به جای بقیه تصمیم بگیری .تعداد مخالفین شما برای ما مهم نیست .از بیکاری گیر دادین به کنکور .اتفاقا بهتر از این موقع تاریخی نداریم .
  • بیتا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 1
    یکی نیست بگه تویی که با دو ماه عقب افتادن کنکور استرس میگیریو درست درس نمی‌خونی همون بهتر اصلا کنکور ندیو و تو دانشگاه درس بخونی.تو اگه هدف داری تا تهش با هر شرایطی به پاش می موندی.حالا اگه کرونا بگیری بمیری خودتو و هدفت ی جا خاک میشن
  • امیر IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    36 8
    سلامتی داوطلبان و خانواده های آنان باید اولین و مهم ترین اولویت در تصمیم گیری ها باشد. چه مراسم عزاداری و عروسی باشد و چه کنکور میلیونی باشد باید همانند آنان لغو شود
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    7 1
    خدا قوت به آقای نادری وتمام کسانی که در این شرایط نامساعد به فکر جون بچه های ما هستند
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    19 37
    بابا روانی شدیم دیگه کنکور زمانش تغیر ندین مردیم ی دیگه تعویق بی تعویق تو رو خدا
  • کنکوری99 IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    35 12
    لطفا کسایی که بیماری زمینه ای دارن ، در نظر بگیرید تحمل ماسک تو این هوای گرم خیلی سخته یکاری کنین حق ما هم ضایع نشه.
  • محمدعلی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    55 7
    لطفاتعویق کنکورسراسری
  • کنکوری IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    27 54
    بابا بسه دیگه کنکور رو سر جاش برگزار کنید هرکی خواست بیاد هرکی خواست نیاد متوجه فشار روحی که روی بچه ها هست نیستید واقعاا؟
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      10 3
      آره دیگه هرکی نخواست نیاد به نفع بچه شماست که راحت قبول بشه حالا فوقش این وسط یه عده قربانی میشن مشکلی نیست مهم اینه بچه شما بره دانشگاه پزشو بدین بعدش هم مدرکشو بزارین در کوزه و آبشو بخورید
  • محمد رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    17 2
    شما ب فکر معلولین و نابینایان و هزاران نفر دیگه که مشکل دارن فکر میکنین تا میگیم کنکور عقب بیافته همه میگن درس نخوندی اقا ی نفر که مشکل تنفس داره ی نفر که دیابت داره اون چی اگر کنکور عقب بیافته ب نفع همه هست الکیم ادعای ادمای درس خونو در نیارین ن باید ب موقع برگذار بشه شما که تو تهرانی جات خوبه ولی بقیه چی ی مدت عقب افتادن ب هیچکس فشار نمیاره اون کسیم که درس خوانده بیشتر میخونه
  • یکی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    5 9
    ممنون از سایت ک بیشتر نظر مخالفان تعویق رو میذاره هع..... باشه ولی شماهم مدیونید چون منم ساعت یک یا دو بود ک نظر داده بودم و واقعا متاسفم براتون:/
  • مادر US ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 44
    جمع کنید این بساط و چقدررمی خواهید به بچه ها استرس وارد کنید ،بگذارید کنکور برگزار بشه ،اگه قرار کنکور برگزار نشه چرا امتحان نهایی را برگزار کردی ،چرا الان برنامه دادی که ۲۲ مرداد امتحانات شهریور شروع بشه ،چرا سیاسیش کردید ،اگه می خواهید جلوی کرونل بگیرد بازار را محدود کنید ،استخرها را ببندید پارک و اماکن تفریحی را ببنید ،چرا یک عده از اب گل الود ماهی می گیرند ،ما باید به کی بگم که کنکور باید بدگزار بشه ،این هایی که دم تعویق می زنند لای کتاب باز نکردن ، کنکور اختیاری هر کس دوست داره شرکت کنه ،تورا به خدا خودتون بچه کنکوری ندارید ،۱۹ روز مونده به کنکور این جو را درست کردی ،نمایندگان مجلس شما برید به ملت برسید معیشت مردم را درس کنی ،کا به کنکور نداشته باشید
  • کنکوری FR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    15 2
    سلام و عرض ادب خواهشا مدتی کنکور به تعویق بیفته که هوا خنک تر بشه و بشه ماسک رو تحمل کرد دو استان ما وضعیت قرمز هست و هوا هم گرم خواهشا حداقل اواسط شهریور برگزار بشه که هوا کمی خنک تره
  • ابی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    3 9
    بنده موافق کنکورم چون به نظر بنده هیچ ربطی به کرونا نداره واقعا انگار تو این مملکت زندگی نمیکنید مردم تو بازار تو اداره جات و... هیچ رعایت نمیکنند . به نظر من تنها جایی که فاصله رعایت میشه فقط در زمان کنکور . آرزوی موفقیت
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    10 2
    با ااحترام ،پس با تعویق کنکور ۴ساعته تکلیف مدارس چه می شود؟سرنوشت جوانان ما که ۴ساعت آزمون جانفرسا با ماسک که عملا سطح هوشیاری را پایین میاورد چطور می شود؟واقعا خدا به داد کادر درمان برسد و به مظلومیت و استواری آنها رحم کند و شر این ویروس منحوس را ریشه کن کند.