یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

بیش از ۵۰ نفر از اهالی روستای محمدآباد گرگان در روزهای پایانی هفته گذشته با علائم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کردند و سرپایی درمان شدند.

مسمومیت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، از صبح چهارشنبه هشتم مرداد تعداد زیادی از اهالی روستای محمدآباد گرگان با علائمی مانند حالت تهوع و اسهال به مراکز درمانی مراجعه کردند که در ابتدا تصور می‌شد آلودگی آب شرب روستا علت این همه‌گیری باشد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این خصوص گفت که از صبح پنجشنبه نهم مرداد نمونه‌گیری از آب شرب روستا انجام شد و تا کنون هیچ نوع آلودگی میکروبی، ویروسی و انگلی در نمونه‌گیری‌های انجام شده مشاهده نشده است.

ناهید جعفری افزود: نمونه‌گیری برای بررسی باکتری شیگللا هم امروز انجام خواهد شد. علائم گوارشی نشان می‌دهد عاملی خوراکی سبب این بیماری شده است. بیش از ۵۰ نفر با علائم اسهال، استفراغ و تهوع به مراکز درمانی مراجعه کرده و به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم گفت: روز چهارشنبه ساعت سه بعدازظهر به صورت غیررسمی اطلاع یافتیم که در روستای محمدآباد تعدادی از مبتلایان به دل‌پیچه به خانه بهداشت مراجعه کردند.

فاطمه‌سادات حجازی‌نژاد افزود: بنده و تعدادی از همکاران به روستا رفته و مقدار کلر و کدورت آب را چک و کنترل و بازدید جنبی انجام شد. روز پنجشنبه مرکز بهداشت با ما تماس گرفت و اعلام کرد ۵۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که ۷۰ درصد آنها دل‌پیچه و ۳۰ درصد آنها اسهال شده‌اند. با هماهنگی بهداشت بازدید مشترک از تأسیسات آب انجام و مشخص شد که مقدار کلر در حد نرمال بوده، آب در شبکه برقرار و کدورت آب هم مشکلی ندارد بنابراین نمونه مشترک میکروبی گرفتیم که ۲۴ الی ۴۸ ساعت زمان لازم داشت. نتایج بررسی‌ها نشان داد آب مشکلی ندارد و سالم است ولی همچنان بازرسی‌ها تا مشخص شدن نتیجه ادامه دارد.

کد خبر 536590
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha