مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

پزشک پایش سلامت در دوران کرونا در استان مرکزی فعال شد.

پایش

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، این دوران سخت یکه‌تازی کرونا در کشور جانبازان و ایثارگران در شرایط ویژه و حساسی قرار دارند که باید دولت از آنها حمایت کند به همین سبب بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های مختلفی از جمله توزیع بسته‌های بهداشتی برای جامعه هدف دارد.

 بر اساس برنامه ششم توسعه مطالبات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران باید پرداخت شود زیرا باوجود همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد اما رسیدگی به مطالبات خانواده معظم شاهد و ایثارگر باید از اولویت دولت و در دستورکار آن باشد.

پزشک پایش سلامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی در این باره گفت: پزشک پایش سلامت در این دوران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این گروه از جامعه هدف را ملاقات و مسائل و مشکلات آنها را بررسی می‌کند، با مراکز درمانی هماهنگی‌هایی انجام می‌شود تا مشکلات آنها در این زمینه کاهش یابد بنابراین براساس تفاهم‌نامه بنیاد شهید با بیمه دی انجام می‌شود.

مرتضی انصاری‌فر خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ هزار و ۸۷۰ ماسک، ۲۳ هزار و ۹۰۰ عدد فیلترماسک، ۷ هزار و ۷۲۰ جفت دستکش و تعدادی مواد ضدعفونی کننده و الکل بین خانواده های شاهد و ایثارگر که در معرض خطر هستند توزیع شد.

ارتباط جامعه هدف بنیاد شهید با تماس تلفنی و پیامکی

بر این اساس، وی به حمایت بنیاد شهید از خانواده شهدا و ایثارگران در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از مسئولان استان درخواست داریم که برنامه‌های دیدار با خانواده شهدا با توجه به آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا اکنون متوقف کنند و دیدار با خانواده شهدا باتوجه به این شرایط انجام نشود.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حساسیت این موضوع برای جامعه هدف بنیاد شهید تماس تلفنی و پیامکی برای پیگیری آخرین وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران در نقاط مختلف استان انجام می‌دهد.

انصاری‌فر افزود: تعدادی بسته بهداشتی بین جامعه هدف توزیع شده و حدود ۲ هزار بسته هم در دست تهیه است که به زودی در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هزینه‌های درمانی جامعه هدف به بانک طرف حساب واریز می‌شود که این بانک تنها در مرکز استان شعبه دارد بنابراین هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در خمین و ساوه هم گیشه یا باجه داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی ادامه داد: این اقدام به صورت پایلوت در استان مرکزی و استان سمنان انجام می‌شود و اسناد درمانی خانواده شاهد و ایثارگر به این گیشه‌ها برای انجام پیگیری‌های لازم داده می‌شود.

کد خبر 536573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha