مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: هر گونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی به ویژه آتش‌سوزی در بازار می‌تواند ابعاد بزرگ و وحشتناک به خود بگیرد و خسارات جانی و مالی بسیار همراه داشته باشد.

بازار سنتی قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت‌الله مهدیخانی با بیان این که وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین ضعیف و شکننده است، اظهار کرد: بسیاری از مغازه‌ها حتی از تجهیزات اولیه خاموش کردن آتش نیز برخوردار نیستند یا بسیاری از کسبه نحوه و طرز استفاده از کپسول های آتش نشانی را نمی‌دانند. تاریخ انقضای خیلی از کپسول‌های موجود نیز گذشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازار سنتی قزوین از شبکه گاز شهری برخوردار نیست، اما چند واحد اقدام به گرفتن انشعاب از اطراف کرده‌اند که انگیزه‌ سایر کسبه برای دریافت انشعاب شد. سازمان نظام مهندسی ساختمان اجازه صدور تاییدیه و همچنین شرکت گاز اجازه دادن انشعاب را ندارد و در صورت بی‌توجهی با خاطیان برخورد خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: معضل دیگر در بازار سنتی قزوین وجود انبارهای متعدد در گوشه و کنار آن است که معمولا کالاهای موجود در آن‌ها اشتعال‌زا هستند. ضروری است تا این انبارها شناسایی و ایمن‌سازی شوند که این وظیفه برعهده آتش‌نشانی گذاشته شده است.

مهدیخانی سد معبر را هم یکی از مشکلات اساسی بازار سنتی قزوین در صورت بروز آتش‌سوزی برشمرد و افزود: این مشکل باید با همکاری اتاق اصناف و کسبه و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی مرتفع شود و بر ساماندهی این موضوع اصرار و تاکید داریم.

این مسئول گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان قزوین مقرر شده بود دستگاه‌های دخیل در ایمن‌سازی بازار سنتی قزوین نمایندگان تام‌الاختیار خود را به این ستاد معرفی کنند که به جز آتش‌نشانی و یک یا ۲ دستگاه دیگر، سایر دستگاه‌ها در این خصوص اقدامی نداشتند.

کد خبر 536522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha