پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

اشیا و اسناد قدیمی «سولقان» با بهره‌برداری ساختمان اداری این روستا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

سولفان

 دهیار سولقان با اعلام این خبر، گفت: «ساخت ساختمان اداری سولقان از ابتدای امسال آغاز شده و پیش‌بینی شده پس از بهره‌برداری، از اشیا و آثار باستانی مربوط به سولقان در تجهیز و تزیین فضای داخلی این ساختمان استفاده شود.»
«ابراهیم عسگری» با اشاره به اینکه ساختمان در بام دهیاری و در مساحت ۱۵۰‌مترمربع ساخته می‌شود، افزود: «معماری ساختمان، تلفیقی از معماری سنتی و مدرنیته است و ایجاد سالن اجلاس و دفتر واحد فرهنگی و اجتماعی از بخش‌های پیش‌بینی شده برای آن است. هم‌چنین، در بخشی از آن آثار، اشیا و اسناد قدیمی روستا به نمایش گذاشته می‌شود تا شهروندان از این مکان بتوانند بازدید کنند.»
او زمان بهره‌برداری این مجموعه را شهریورماه دانست و افزود: «پروژه تاکنون 65‌درصد پیشرفت داشته و امیدواریم شهریور ماه، همزمان با پروژه محوطه‌سازی مسجدجامع، عملیات عمرانی این مکان هم تکمیل شود.»
دهیار سولقان درباره پروژه محوطه‌سازی مسجدجامع «ابوذر» در روستا هم گفت: «در این طرح، یک معبر جدید برای‌ تردد شهروندان ایجاد می‌شود. هم‌چنین، پیش‌بینی شده بوستانی کوچک در نزدیکی مسجد ساخته و یک مخزن آب غیرشرب ایجاد شود تا مراجعه‌کنندگان به مسجد بتوانند در فضای آرام استراحتی داشته باشند. نام‌هایی هم برای بوستان انتخاب و به شورای اسلامی روستا پیشنهاد شده است تا با نظر اعضا، انتخاب شود.»

کد خبر 536456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha