یک مرد جوان ۲۲ ساله ایرانی‌تبار و دو پسر نوجوان به هک کردن حساب‌های توئیتری افراد مشهوری مانند باراک اوباما، بیل‌ گیتس و ایلان ماسک متهم شدند.

twitter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا میسون شپارد ۱۹ ساله بریتانیایی با نام ساختگی  Chaewon به انجام این هک یا نفوذ اینترنتی و نیز به کلاهبرداری اینترنتی و پولشویی متهم شده است.

نیما فاضلی ۲۲ ساله مقیم شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا با نام ساختگی Rolex هم به کمک و شراکت در اینجام این جرائم متهم شده است.

متهم سوم گراهام کلارک ۱۷ ساله مقیم شهر تامپای فلوریدا است. 

شرکت توئیتر در بیانیه‌ای  از اقدام سریع ماموران اجرای قانون در این باره تقدیر کرد.

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) آمریکا نیز اعلام کرد که دو نفر از این افراد را بازداشت کرده است، اما نام‌های افراد بازداشتی را اعلام نکرد.

کلارک ۱۷ ساله در ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر) پیام‌هایی را زیر پروفایل افراد مشهور در توئیتر پست کرد و که افراد را به سرمایه‌گذاری اغواکننده با ارز دیجیتالی بیت‌کوین تشویق می‌کرد. صورت‌ حساب‌های نقل و انتقال‌های بیت‌کوینی نشان داد که او توانسته بود بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار از این طریق کلاهبرداری کند.

مقامات قضایی ایالت فلوریدا که می‌گویند این نوجوان تحت بازداشت آنها است، گفتند او را بر اساس قوانین ایالتی نه قوانین فدرال تحت تعقیب قرار می‌دهند، چرا که بر اساس قوانین ایالت فلوریدا او را می‌توان به عنوان فردی بزرگسال متهم کرد.

این هک به صورت ارسال پیام‌های توئیتری دروغین در حساب‌های چهره‌های سیاسی مانند  اوباما، جو بایدن و مایکل بلومبرگ، میلیاردهای حوزه تکنولوژی مانند جف بزوس، مدیرعامل آمازون، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و چهره‌های مشهوری مانند کانیه وست، خواننده و همسرش کیم کارداشیان انجام شد.

این پیام‌ها مدعی می‌شدند که به ازای ارسال هر ۱۰۰۰ دلاری که به یک آدرس ناشناس بیت‌کوینی فرستاده شود، ۲۰۰۰ دلار به افراد پرداخت می‌کنند.

شرکت توئیتر قبلا گفته بود که این هکرهاه با استفاده از طریق یک حمله «فیشینگ» از نوع spearhead از طریق تلفن که شمار اندکی از کارکنان شرکت را هدف قرار داده بود، توانسته بودند با حساب‌ها دسترسی پیدا کنند.

به گفته این شرکت، این هکرها در اقدامی هماهنگ با «گمراه کرن برخی از کارکنان و بهره‌برداری از ضعف‌های انسانی آنها به سیستم داخلی ما دسترسی پیدا کرده بودند.» این هکرها پس از دزدیدن هویت کارکنان شرکت و دستیابی به سیستم‌های داخلی توئیتر توانسته بودند سایر کارکنان را هدف قرار دهند  به ابزارهای حمایت حساب‌های کاربران دسترسی پیدا کنند.

این هکرها ۱۳۰ حساب کاربری را هدف قرار دادند، توانستند از ۴۵ حساب توئیت بفرستند، به اینباکس پیام‌های مستقیم ۳۶ کاربر دسترسی پیدا کنند و داده‌های توئیتری هفت کاربر را دانلود کنند. 

«اسپیر- فیشینگ» (spear-phishing) نوع هدفمندی از فیشینگ، کلاهبرداری با جعل هویت است که از ای‌میل یا سایر ارتباطات الکترونیکی برای فریب دادن پذیرندگان به فرستادن اطلاعات حساس استفاده می‌کنند.

کد خبر 536417

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha