شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

مراسم بفتای تلویزیونی ۲۰۲۰ به عنوان نخستین مراسم بزرگ اهدای جوایز تلویزیونی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، شب گذشته به صورت مجازی برگزار شد.

بفتا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ددلاین نوشت: مراسم اهدای جوایز بفتای تلویزیونی ۲۰۲۰ با اجرای ۹۰ دقیقه‌ای «ریچارد آیودی» در استودیو و برقراری ارتباط با برندگانی که در خانه‌هایشان حضور داشتند برگزار شد. مینی سریال «چرنوبیل» در ۱۴ شاخه از جوایز آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا نامزد شده بود.

فهرست برندگان جوایز امسال نیز با شگفتی‌هایی همراه بود. سریال «پایان دنیای لعنتی» با کنار زدن سریال «تاج» عنوان بهترین سریال درام این جوایز را به خود اختصاص داد.

در جریان این مراسم جایزه بهترین مینی سریال به «چرنوبیل»، جایزه بهترین بازیگز نقش اول مرد به «جرد هریس» برای بازی در «چرنوبیل»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به «گلندا جکسون» برای بازی در «الیزابت گم شده است»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به «ویل شارپ» برای سریال (Giri/Haji)، جایزه بهترین بازیگر زن مکمل به «نائومی اکی» برای بازی در «پایان دنیای لعنتی» و جایزه بهترین سریال بین‌المللی نیز به «وقتی آن‌ها ما را می‌بینند» رسید.

در جریان این مراسم ادریس البا هنرپیشه مشهور انگلیسی جایزه ویژه بفتا را به پاس فعالیت خلاقانه در حوزه تلویزیون دریافت کرد. جوایز تلویزیونی «بفتا کرفت» که به تجلیل از دستاوردها و مهارت‌های اعضای پشت صحنه اختصاص دارد هفدهم جولای برگزار شد و در جریان این مراسم سریال «چرنوبیل» با کسب هفت جایزه برنده بزرگ این دوره از مراسم شد. در ابتدا قرار بود جوایز تلویزیونی بفتا در ماه می برگزار شود اما با شیوع ویروس کرونا این مراسم به ۳۱ جولای موکول شد.

جوایز سالانه «بفتا» از ۱۹۴۷ راه‌اندازی شد، در سال ۱۹۵۸ با انجمن تهیه‌کنندگان و کارگردانان تلویزیونی ادغام شد تا انجمن سینما و تلویزیون بریتانیا را تشکیل دهد و سرانجام در سال ۱۹۷۶ به آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا تغییر نام داد.

کد خبر 536317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha