شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

 برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در منازل مسکونی استان اردبیل به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ممنوع شد.

استاندار اردبیل

به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: در صورت مشاهده برگزاری چنین مراسمی در منازل مسکونی و هرگونه اجتماع بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برخورد قانونی خواهد شد.  اکبر بهنامجو افزود: در خصوص برگزاری عزاداری‌های ماه محرم نیز محدودیت‌هایی بر اساس تصمیم ستاد کشوری و استانی مقابله با بیماری کرونا  اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز و پیک کرونا از بستری بودن ۳۹۳ نفر مبتلا در بیمارستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: باید مردم و مسئولان با همکاری هم برای سیر نزولی کرونا در استان تلاش کنند و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از مراسم جمعی را تا پایان سال ادامه دهند.

بهنامجو، ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در وضعیت کنونی را گامی مهم برای کنترل کرونا در استان و رسیدن به وضعیت زرد و سفید تا یک ماه آینده عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با این که هنوز وضعیت صعودی کرونا در استان مهار نشده،  ولی از شدت آن کاسته شده است.

شهرام حبیب‌زاده افزود: در ۱۰ روز اخیر به تعداد بخش‌ها و تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان افزوده شده و هیچ بیمار کرونایی در استان بدون تخت نمانده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بستری‌ها و مرخصی‌ها با تعداد ۵۵ تا ۷۰ نفر در روز به تعادل رسیده است.

هم‌اکنون ۶۷ بیمار کرونا در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 536294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha