مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صادرات ۱۱۴۱ تن شیر و فراورده‌های لبنی در ۴ ماه گذشته از استان به کشورهای مختلف خبر داد.

لبنیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیرحسین بهداد افزود: این فراورده‌های لبنی شامل شیر خشک، شیر خام و کره حیوانی، پس از آزمایش‌های فیزیکوشیمیایی، میکروبی، سنجش میزان آنتی‌بیوتیک‌ها و باقی‌مانده فلزات سنگین و آزمایش اختصاصی آفلاتوکسین به کشورهای عراق، سوریه و آذربایجان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان مسئولان فنی و بهداشتی خود را در همه مراکز جمع‌آوری مامور کرده است که شیرها را از نظر رنگ، طعم و بو، دانسیته (وزن مخصوص)، نقطه انجماد، تست الکل، تست بازدارنده میکروبی و اسیدیته بررسی و آزمایش کنند.

بهداد افزود: پس از تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش‌ها در صورتی که شیر خام قابل دریافت باشد به محل تخلیه شیر خام هدایت و پس از عبور از فیلتر و هواگیری و خنک شدن ذخیره می‌شود و پس از طی این مراحل به کارخانه‌های تولید شیر و فراورده‌های لبنی ارسال می‌شود.

 ۵۸۰ واحد دامپروری با حدود ۶۰۰ هزار راس گاو و گوساله در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که از این میزان ۱۴۶ واحد صنعتی و مابقی نیمه‌صنعتی است.

میانگین روزانه تولید شیر در دام‌های اصیل استان حدود ۳۶ کیلوگرم در روز است که این رقم در دام‌های آمیخته ۲۵ کیلوگرم و در دام‌های بومی ۱۲ کیلوگرم است.

کد خبر 536257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha