تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده از وظایف کنگره آمریکاست و هیچ‌کس حتی شخص رئیس جمهوری نمی‌تواند در آن دست ببرد.

دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بر اساس آنچه در قانون اساسی آمریکا آمده دوره رئیس جمهوری ایالات متحده و معاون او روز ۲۰ ژانویه به پایان می‌رسد و پس از آن نوبت به رئیس جمهوری جدید می‌رسد تا وارد کاخ سفید شود. مسئولیت تاریخ برگزاری یا جابه‌جا کردن زمان انتخابات ریاست جمهوری هم بر عهده کنگره است و از این رو تهدید دانلد ترامپ بر تعویق زمان آن از نظر قانونی ممکن نیست.

نکته جالب اینکه در دوره‌های گذشته برخی از نزدیک‌ترین افراد به ترامپ از جمله خودش، مایک پنس معاونش و همسر و دختر و دامادش از کسانی بودند که درخواست کرده بودند به شکل پستی رای بدهند. به همین دلیل، افکار عمومی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در آمریکا باور کرده‌اند زیاده‌گویی‌های اخیر رئیس جمهوری آمریکا بیشتر سرپوشی است برای گمراه کردن اذهان از ناکامی در مهار کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن.

پیشی گرفتن جو بایدن در نظرسنجی‌های اخیر و دورقمی شدن اختلاف ترامپ با نامزد دموکرات‌ها بیش از پیش جایگاه رئیس جمهوری جمهوریخواه را تضعیف کرده و به نظر می‌رسد او با پیش کشیدن ماجرای تقلب در رای‌گیری پستی و لزوم تعویق انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ می‌خواهد وقت بخرد.

کد خبر 535872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha