مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

فرماندار شاهرود گفت: تنظیم قرارداد تمدید اجاره از سوی مشاوران املاک با قیمتی بیش از ۱۵ درصد افزایش به نسبت کرایه‌بهای پرداختی سال قبل، ممنوع است.

اجاره

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نادر فخری پنجشنبه ۹ مرداد اظهار کرد: همه مشاوران املاک شاهرود ملزم به اجرای مصوبات نشست ستاد ساماندهی و اجاره مسکن شهرستان شاهرود، استان سمنان هستند و با هرگونه تخلف برخورد شدید می‌شود.

۱۰ کارشناس خبره از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود انتخاب شدند که املاک سطح شهر را برای فروش قیمت‌گذاری می‌کنند و هیچ‌یک از صاحبان املاک اجازه فروش با بیشتر از نرخ کارشناسی شده را ندارند.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: مشاوران املاکی که به اجرای مصوبات این نشست کمک کنند از مشوق‌هایی از سوی شهرداری و اداره امور مالیاتی بهره‌مند می‌شوند و از طرفی با مشاهده هرگونه تخلف از سوی این مشاوران، نسبت به تعطیلی و معرفی واحد صنفی به اداره تعزیرات حکومتی یا معرفی به هیات نظارتی که به این منظور در اداره صمت تشکیل‌شده است، اقدام می‌شود.

تکرار بیش از سه مرتبه تخلف، تمدید نشدن پروانه فعالیت مشاوران املاک را در پی‌دارد.

وی همچنین همکاری شهروندان شاهرودی را برای اجرای مصوبات این نشست خواستار شد و گفت: مردم با پیوستن به پویش «نه به گرانی مسکن» و «نه به گرانی اجاره» ضمن کمک به اجرای طرح یادشده، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

فرماندار شاهرود از شناسایی خانه‌های خالی شاهرود در روزهای آتی نیز خبر داد و گفت: تصمیماتی که در نشست امروز گرفته شد به‌سرعت با نصب بنر در سطح شهر و بر روی خودروهای حمل‌ونقل عمومی و نیز از رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

رسیدگی به شکایت صاحب‌خانه‌ها از مستأجرانی که افزایش بیش از ۱۵ درصدی در تمدید اجاره‌بها را نپذیرفتند تا پایان شیوع ویروس کرونا امکان‌پذیر نیست.

شهر شاهرود با سه هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 535836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha