رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل از گردشگران و کوهنوردان خواست از نزدیک شدن به زیستگاه خرس قهوه‌ای در سبلان به ویژه شابیل خودداری کنند.

خرس قهوه‌ای

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  ودود رستم‌نژاد پنجشنبه ۹ مرداد با اشاره به استقرار ساختمان پناهگاه شرقی و مجتمع آبگرم شابیل در محدوده اثر طبیعی ملی سبلان و داخل زیستگاه حیات‌وحش به‌ویژه خرس قهوه‌ای گفت: مشاهده شبانه و مکرر این حیوان در محوطه پناهگاه و مجتمع آبگرم شابیل به دلیل زباله‌های انباشته‌شده در این مکان‌ها رخ می‌دهد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل به حضور شبانه‌روزی محیط‌بانان در منطقه و محدوده مناطق گردشگری شابیل و اسکان کوهنوردان در منطقه اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی، بنرهای هشدار در محل‌های پرتردد به گردشگران و کوهنوردان و آموزش چهره به چهره درزمینهٔ نحوه برخورد با خرس انجام‌شده است.

گردشگران و کوهنوردان باید مسائل زیست‌محیطی ازجمله عدم ریخت‌وپاش مواد غذایی و رهاسازی زباله در طبیعت، برپا نکردن آتش و عدم مواجه مستقیم با حیوان را رعایت کرده و همکاری لازم با نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست مستقر در سرمحیط‌بانی شابیل را داشته باشند.
گردشگران و کوهنوردان مراقب باشند و برای حیوانات ایجاد خطر نکنند و توصیه می‌شود در صورت مشاهده خرس مراتب را به پاسگاه محیط‌بانی مستقر در منطقه شابیل اطلاع دهند.

سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر در استان اردبیل واقع شده و زیستگاه خرس قهوه‌ای است.

کد خبر 535816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha