رئیس هیأت مدیره درمانگاه خیریه دارالشفای قرچک گفت: کارشناسان رسمی دادگستری در حال حسابرسی پرونده تخلف مالی از سوی مدیریت قبلی این درمانگاه هستند و میزان احتمالی آن را حدود ۱۰ میلیارد تومان تخمین می‌زنند.

درمانگاه خیریه دارالشفای قرچک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن کهزادی چهارشنبه هشتم مرداد اظهار کرد: درمانگاه دارالشفای قرچک با قدمتی بالغ بر ۴۰ سال در شرایطی که این شهرستان از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی نیز محروم است، مانند یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی خدمات ویژه به مردم عرضه می‌کند. در چهار ماه اول امسال بیش از ۱۷ هزار نفر در بخش‌های مختلف درمانگاه دارالشفا معاینه شده‌اند.

کهزادی با قدردانی از دادستان عمومی و انقلاب قرچک در برخورد با مفاسد اقتصادی بیان کرد: با همکاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تعدادی از حسابرسان دادگستری برای حسابرسی به درمانگاه اعزام شدند تا وضعیت مالی این درمانگاه مشخص شود. با شکایت اعضای هیات مدیره درمانگاه، پرونده‌ای در خصوص مشکلات مالی دارالشفا در مراجع قضایی تشکیل و مدیر عامل قبلی درمانگاه بازداشت شد. مشکلات مالی این مرکز درمانی پس از تغییر اعضای هیأت مدیره مشخص شد و سوءاستفاده احتمالی تا تعیین تکلیف نهایی پیگیری می‌شود.

هفتم تیرماه امسال احدالله سینکایی، دادستان عمومی و انقلاب قرچک از برخی تخلف‌های مالی در دارالشفای قرچک خبر داده و گفته بود: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم وظیفه خود دانست تا به موضوع تخلف مالی درمانگاه دارالشفای قرچک ورود و با مستقر کردن اکیپ کارشناسان رسمی مسائل مالی را در این مرکز پیگیری کند. در این بررسی‌ها تخلف‌هایی در این درمانگاه مشخص شد که به عزل رئیس سابق هیأت مدیره و انتصاب رئیس جدید منجر شد. حدود ۲۵ نفر در فهرست بیمه دارالشفا بدون آنکه کار کنند، حقوق دریافت می‌کردند و حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان از وضعیت مالی و هزینه‌کرد یا انتقال به حساب‌های دیگر بلاتکلیف است. مردم انتظار دارند پول‌هایی که از درمانگاه دارالشفای قرچک به ناروا و غیرقانونی خارج شده به درمانگاه بازگردانده شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

کد خبر 535799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha