تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۷ میلیون نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۶۶ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که ۲۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی است، از کاهش آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به این ویروس و در مقابل، افزایش تعداد استان‌های قرمز کرونایی خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۷ تا ۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۴ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، خوشبختانه تاکنون ۲۵۹ هزار و ۱۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۴۰۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک در توضیح استان‌های در شرایط قرمز کرونا گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید

افزایش قابل توجه تعداد بیماران روزانه مبتلا به ویروس کرونا در کشور هند باعث تثبیت جایگاه این کشور در رده سوم تعداد مبتلایان به کرونا شده است. به گزارش تسنیم به نقل از ایندیا تودی، وزارت بهداشت هند به صورت رسمی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این کشور را یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۳۵ نفر اعلام کرد. همچنین طبق آمارهای رسمی تاکنون ۳۴۲۵۲ هندی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و رکورد زنی‌های این ویروس در هند همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر ایالت‌های جنوبی هند که این روزها با تعداد بیشتری از بیماران کرونایی مواجه هستند باز هم در آستانه قرنطینه کامل قرار گرفتند. با این حال مسئولین هندی تلاش می‌کنند با مانور دادن روی تعداد افرادی که سلامتی خود را به دست آورده‌اند مانع قرنطینه سراسری در تمام کشور شوند.

به نظر می‌رسد قرنطینه سراسری در ابتدای شیوع بیماری کرونا مشکلات اقتصادی فراوانی به دولت دهلی نو تحمیل کرده است و «نارندرا مودی» دیگر قصد ندارد قرنطینه سراسری در کشور را ادامه دهد. با این حال امید دولت دهلی نو به ساخته شدن واکسن بیماری کرونا همچنان وجود دارد و دانشمندان این کشور در حال کار روی این واکسن هستند.

قرنطینه سراسری در هند بیشترین آسیب را به قشر ضعیف جامعه و به خصوص کارگران مهاجر و روزمزد زده بود که مدت‌ها نتوانسته بودند فعالیت اقتصادی داشته باشند و بسیاری از آنها در کلان‌شهرها محصور شده بودند.

منبع: ایرنا
  • شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از ۸۲۸ هزار نفر گذشت

تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه در حال نزدیک شدن به ۸۳۰ هزار نفر است. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته ۵ هزار و ۴۷۵ نفر افزایش یافت و بدین ترتیب شمار کل افراد آلوده در روسیه به ۸۲۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

بر اساس این اطلاعات، تعداد بیماران مبتلا از قبل که طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان مرخص شدند، ۸ هزار و ۱۱۶ نفر است تا مجموع افراد درمان شده از عفونت کرونا در روسیه به ۶۲۰ هزار و ۳۳۳ نفر افزایش یابد.

این ستاد همچنین یادآور شد که تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا طی یک روز گذشته در سراسر مناطق روسیه ۱۶۹ نفر افزایش یافته و در مجموع به ۱۳ هزار و ۶۷۳ رسید.

کد خبر 535709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha