طبق گفته معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی مازندران، با وجود انتشار اخباری مبنی بر صدور سندی به نام دولت برای کل اراضی قله دماوند، اختلاف‌ها بر سر دو پلاک ۶۸ و ۶۹ حل شده است اما همچنان دو پلاک دیگر سابقه وقفیت دارند که پیگیر حل مشکل این دو پلاک هستیم.

دماوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، موسی مقیمی معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی مازندران بیان کرد: خوشبختانه برای پلاک‌های ۶۸ و ۶۹ کوه دماوند که پیش از این اختلافاتی بر سر آن با سازمان اوقاف داشتیم سندی به اسم سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد. برای بقیه پلاک‌ها نیز جانمایی صورت گرفته است و پیگیر صدور سند برای آن‌ها هستیم.

وی درباره این‌که مالکیت سازمان جنگل‌ها بر سایر پلاک‌های دماوند اثبات شده است یا خیر، گفت: در حال حاضر اختلافاتی روی پلاک‌های ۳۵ و ۳۷ وجود دارد که آن‌ها نیز سابقه وقفیت داشته‌اند. امیدواریم بتوانیم برای این دو پلاک نیز سندی به اسم دولت بگیریم.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی استان مازندران در پایان توضیح داد: اعتقاد ما این است که کوه دماوند جزو انفال است و باید تحت مالکیت سازمان جنگل‌ها باشد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز اعلام کرده است با تلاش یک تیم ویژه کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شده است.

کد خبر 535501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha