مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع کوهستانی بخش ساردوئیه جیرفت شامگاه سه‌شنبه ۷ مرداد طعمه حریق شد.

آتش سوزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: محل وقوع آتش‌سوزی منطقه سربیژن بخش ساردوئیه است و عملیات اطفای حریق ۶ ساعت به طول انجامید.

سرهنگ خانباز امیرافضلی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی ۱۰ تیم پنج نفره از یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، جوامع محلی، سپاه و مردم کمک کردند، اظهار کرد: علت این آتش‌سوزی و میزان خسارت در دست بررسی است که متعاقبا اعلام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان حفاظت از منابع طبیعی را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: برای توسعه منابع طبیعی و جلوگیری از نابودی سرمایه‌های ملی، همه باید دست به دست هم دهیم و به توسعه منابع طبیعی کمک کنیم.

وی افزود: آتش‌سوزی هر هکتار مرتع یا جنگل میلیاردها ریال خسارت به منابع طبیعی وارد می‌کند و تنها راه جلوگیری از بروز این خسارت‌ها، پیشگیری و روشن نکردن آتش در این عرصه‌ها است.

سرهنگ امیرافضلی بیان کرد: شماره تماس ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردم در زمینه آتش‌ سوزی، تخریب و تصرف زمین‌های ملی است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

کد خبر 535436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha