برای هواداران استقلال در صورت ناکامی مجیدی در ادامه فصل گزینه ایده‌آل بازگرداندن استراماچونی است اما یک گزینه جذاب دیگر هم به مدیران این تیم پیشنهاد شده است.

نوري

به گزارش همشهری آنلاین استقلال بعد از چند ناکامی موفق شد تا پارس جنوبی را در جم شکست بدهد تا از شدت انتقادات علیه فرهاد مجیدی کاسته شود. مجیدی و استقلال بازی‌های سرنوشت سازی را تا انتهای فصل دارند. سه بازی حساس استقلال ظرف دو هفته آینده تکلیف نیمکت استقلال برای فصل بعد را روشن خواهد کرد.

استقلال شنبه آینده باید در لیگ برتر برابر سپاهان قرار بگیرد. دیداری که به نوعی فینال لیگ برتر برای کسب سهمیه خواهد بود. پنجشنبه آینده هم استقلال در مشهد میهمان شهر خودرویی است که از قضا این تیم هم آخرین امیدهای خود برای کسب سهمیه را در نبرد با استقلال جست و جو می‌کند و در نهایت جدال مرگ و زندگی در جام حذفی که هم برای قلعه‌نویی و هم برای مجیدی حیثیتی خواهد بود. قلعه‌نویی در دومین فصل حضورش در سپاهان و هفتمین فصل بدون جامش بیشتر از هر زمانی به کسب افتخار نیاز دارد و فرهاد هم که بعد از سیل انتقاداتی که روانه‌اش شد قول کسب سهمیه و گرفتن جام حذفی و صعود از آسیا را داده است.

با این همه این یک روی سکه است برای مجیدی. رویی که اگر سکه بخت و اقبال او آنچنان که او تصور می‌کند ننشیند حفظ نیمکت استقلال سخت ترین کار ممکن برای سرمربی جوان آبی‌ها خواهد بود.

در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر تلاش برای به خدمت گرفتن یک سرمربی خارجی برای فصل آینده استقلال مطرح شده بود و حتی پست‌های یکی از اعضای هیات مدیره استقلال در این خصوص هم به این شائبه ها دامن زده بود. هر چند سعادتمند چاره‌ای جز حمایت از فرهاد مجیدی به دلیل حساسیت بازی‌های پیش روی استقلال نداشت اما شاید بخشی از پروژه استقلال کهکشانی که او در ذهن دارد را باید روی نیمکت استقلال جست و جو کرد. 

سعادتمند به خوبی می‌داند در صورت از دست رفتن سهمیه و جام حذفی، حذف فرهاد مجیدی از روی نیمکت استقلال و نشاندن یک سرمربی کارنامه‌دار خارجی به جای او  با استقبال هواداران آبی همراه خواهد بود و به همین منظور احتمالا گزینههایی مد نظر او هستند تا در صورت رقم نخوردن آنچه که مجیدی وعده‌اش را داده،او گزینه های آلترناتیو خود را داشته باشد.

برای هواداران استقلال آندره استراماچونی گزینه محبوب و آرمانی‌شان محسوب می‌شود. اما ماجرای شکایت او از استقلال و پرداخت کامل قرارداد سرمربی ایتالیایی علی رغم تنها ۱۳ هفته حضور ماجرایی است که استرا را از نیمکت استقلال دور خواهد کرد. استقلال در صورتی که در مذاکره با استراماچونی موفق به گرفتن تخفیف از سرمربی سابق خود نشود به طور کامل قید او را خواهد زد. ضمن اینکه باید دید با توجه به تجربه خوشتیپ ایتالیایی در تهران او حاضر به بازگشت به لیگ برتر ایران خواهد بود یا نه.

اما یک گزینه جذاب دیگر برای نیمکت فصل بعد استقلال مطرح شده است؛الکساندر نوری سرمربی سابق وردربرمن که این فصل بعد از دستیاری در هرتابرلین برای مدتی هم به طور موقت هدایت این تیم را بر عهده داشت.

نوری فصل پیش یکی از گزینه های هدایت پرسپولیس هم بود و حتی ایرج عرب مذاکراتی هم با این گزینه ایرانی آلمانی داشت اما در نهایت مذاکرات چند روزه آنها با کالدرون نتیجه داد و پرسپولیس مربی باتجربه آرژانتنی را به نوری ترجیح داد. انتخابی که با توجه به جدایی برانکو سرمربی باسابقه این تیم منطی به نظر می‌رسید.

الکس نوری ۴۱ ساله که ۳ سال جوانتر از فرهاد مجیدی است این فصل همراه به عنوان یورگن کلینزمن به هرتا رفت و بعد از اخراج کلینزمن به عنوان جانشین او انتخاب شد اما کسب ۵ امتیاز از ۴ بازی باعث شد تا او هم برکنار شود. 

سرمربی جوان و جذاب ایرانی-آلمانی به مدیران استقلال برای فصل آینده پیشنهاد شده است. مربی‌ خارجی که قیمت بالایی ندارد و سابقه سرمربیگری در سه تیم آلمانی را هم در کارنامه دارد. همه اینها برای جانشینی فرهاد مجیدی در صورت ناکامی کافی به نظر نمی‌رسد؟ 

کد خبر 535381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    8 1
    باز هم بازی با نامها !!!!بستون نشد پول توشه آخه.همین الان شفر و استرا و کالدرون و برانکو و... دلارهاشون رو گرفتند آخه!