مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: این شهرستان از نظر داشتن منابع آبی در تنگنا قرار دارد و کم‌آبی کشاورزی نظرآباد را تهدید می‌کند.

اراضی کشاورزی

ه گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود بدرزاده اظهار کرد: نظرآباد بخش قابل توجهی از محصولات زراعی و دامی استان البرز را  تولید می‌کند، اما با مشکل کم‌آبی روبه‌روست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد بیان کرد: به‌دلیل کاهش ذخیره سفره‌های زیرزمینی و همچنین خطر فرونشست زمین، مدیریت امور آب به دنبال اجرای  قانون عادلانه مصرف آب و سایر قوانین حفاظت از منابع آب است که در نتیجه با اجرای این قوانین، چاه‌های بدون پروانه قدیمی پلمب می‌شوند. اکنون ۷۷۱ چاه  قدیمی بدون پروانه در نظرآباد وجود دارد که شمار آنها ۲.۵ برابر چاه‌های پروانه‌دار است.

بدرزاده ادامه داد: بین ۷ تا ۸ هزار هکتار زمین کشاورزی نظرآباد زیر پوشش چاه‌های بدون پروانه آبیاری می‌شوند که امسال تعدادی ازاین چاه‌ها بسته شد.

وی اضافه کرد:  حدود ۵۰ درصد اراضی کشاورزی نظرآباد به دلیل تعللی که اتفاق افتاده در معرض خطر بایر شدن قرار دارد و نیازمند به توجه جدی تمام دست اندرکاران و کشاورزان است.

 بدرزاده ادامه داد: با توجه به وضعیت مشکل کمبود آب به ویژه در این شهرستان، یکی از برنامه‌های اصلی برای تعدیل این مشکل اجرا و تدوین تغییر الگوی کشت مناسب است.

کد خبر 535376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha