سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

قیمت طلا در آستانه برقراری رکورد مطلق ۱۹۲۱ دلاری است که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ ثبت شد. آیا قیمت طلا به ۲۰۰۰ دلار می‌رسد؟

طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک مجله فوربس آمریکا نوشت: قیمت طلا در آستانه شکست رکورد معادل ۱۹۲۱ دلار است. مشخص است که هیچ چیز نمی‌تواند مانع از رسیدن قیمت این فلز گرانبها به سطح رکورد خود شود. اما برای سرمایه گذاران، مطلب سر این رکورد نیست، بلکه سر قیمت دو هزار دلاری است و سوال اینجاست که آیا قیمت طلا در این هفته سقوط خواهد کرد یا بالا می‌رود؟ سؤالی دیگر که معامله گران از خود می‌پرسند این است که قیمت طلا چه زمانی به سطح ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید؟

آیا قیمت طلا افزایش می‌یابد؟

در تاریخ ۲۴ ژوئن، قیمت طلا از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت و از ابتدای سال، قیمت طلا تقریبا ۲۵ درصد افزایش یافته است. در آخرین روز معاملاتی، قیمت فلز زرد گرانبها از علامت ۱۹۰۰ دلار عبور کرد که این امر تأیید می‌کند که "گاو نرها" قطعاً قصد دارند رکورد این هفته را بشکنند.

علت افزایش قیمت طلا چیست؟

تنش‌های ژئوپلیتیکی بین آمریکا و چین، تضعیف دلار و ترس از عدم بهبود اقتصاد جهانی باعث افزایش قیمت طلا شده است. به نظر نمی‌رسد هیچکدام از این مسائل در حال بهبود باشد، بنابراین شانس به نفع آن بازیگرانی است که برای قیمت‌های بالاتر طلا بازی می‌کنند.

آیا می‌توانیم بگوییم که قیمت طلا به زودی سقوط می‌کند؟

این هفته برای قیمت طلا بسیار مهم است زیرا تقاضا در این روزها یا افزایش می‌یابد یا سقوط می‌کند. دلیل این امر این است که قیمت طلا نزدیک به قیمت رکرد مطلق خود است و سطح بحرانی است که احتمالاً سفارش‌های فروش گسترده آن بگوش خواهد رسید. اما گاونرها قیمت طلا را کنترل می‌کنند و هیچ چیزی مانع از افزایش قیمت طلا نمی‌شود. با این حساب، افزایش قیمت طلا و حرکت آن به سمت رکورد یک روند کلی است و می‌تواند به سودآوری بسیاری از سرمایه گذاران منجرشود.

تأثیر تنش‌های سیاسی بر قیمت طلا

مهمترین پیشرفت برای پویایی قیمت طلا در این هفته این است که سیستم ذخیره فدرال (FRS) روز چهارشنبه نرخ بهره را اعلام می‌کند. بسیاری انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سطح فعلی حفظ کند.

نباید فراموش کرد که قیمت دلار که بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد، به تصمیم فدرال رزرو در مورد سیاست‌های پولی - اعتباری بستگی دارد. سیاست پولی-اعتباری برای ثابت نگه داشتن یا پایین نگه داشتن نرخ بهره معمولاً برای دلار نامطلوب و برای قیمت طلا مطلوب است. احتمال می‌رود فدرال رزرو آمریکا بفهماند که انتظار ندارد اقتصاد آمریکا بهبود یابد.

فدرال رزرو ممکن است بگوید که احتمالا در ماههای آینده اقدامات دیگری را برای پشتیبانی از اقتصاد ایالات متحده انجام دهد. در این حالت، شانس بیشتری وجود دارد که قیمت طلا از سطح تاریخی عبور کند و می‌تواند از علامت ۱۹۵۰ دلار بالا برود و حتی به حد ۲۰۰۰ دلاری نزدیک شود.

اگر واشنگتن برای تشویق اقتصاد چراغ سبز روشن کند، می‌توانیم دوباره شاهد رشد بازار سهام شویم. افزایش تقاضا برای سپرده‌های پرخطر ممکن است منجر به کاهش اندک قیمت طلا شود، اما این بدان معنی نیست که قیمت فلز زرد حرکت خود را از متوقف می‌کند. در غیر این صورت، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا به ۲۰۰۰ دلار برسد.

نتیجه گیری اصلی

نتیجه گیری اصلی این است که پویایی قیمت طلا پایدار است، اما در عین حال سرمایه گذاران باید بدانند که افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح یک اتفاق عادی نیست. این امر ممکن است باعث سودآوری شود، اما بعید است مسیر کمترین مقاومت را تغییر دهد، که هنوز بطور پایدار به سمت بالا می‌رود. در رابطه با قیمت طلا، ما در مورد رکورد حد اکثر صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد فراتر رفتن قیمت طلا از حدود ۲۰۰۰ دلار حرف می‌زنیم.

در همین زمینه:

کد خبر 535282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha