همزمان با پیدا شدن نخستین بیمار مبتلا به کرونا، رهبر کره شمالی به گورستانی در حاشیه پیونگ‌یانگ رفت تا ۶۷ سالگی پایان جنگ کره را با اهدای اسلحه یادگاری به افسران ارشد ارتش گرامی بدارد.

رهبر كره شمالي در مراسم بزرگداشت پايان جنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، کیم جونگ-اون روز یکشنبه دستور داده بود شهری نزدیک مرز کره جنوبی به دلیل حضور یک بیمار مظنون به ابتلا به کووید-۱۹ قرنطینه شود. رسانه رسمی کره شمالی امروز دوشنبه تصاویر حضور او را در گورستان شهدای جنگ آزادی سرزمین پدری منتشر کرد.

کیم جونگ-اون که با خواهرش کیم یو-جونگ به این مراسم رفته بود، به هر کدام از افسران ارشد ارتش خود یک اسلحه دستی یادگاری هدیه داد و در جمع آنها عکس هم گرفت. در تصاویری که از این دیدار و مراسم منتشر شده، هیچ نشانی از ورود کرونا به کره شمالی به چشم نمی‌خورد و حاضران ماسک بر چهره ندارند. هر چند مردم عادی بیرون گورستان با ماسک رفت و آمد می‌کنند و گل‌های خود را کنار بنای یادبود شهدای جنگ می‌گذارند.

از سوی دیگر، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند شهروند ۲۴ ساله که گمان می‌رفت نخستین بیمار مبتلا به کرونا در کره شمالی باشد، سالم است و به ویروس آلوده نیست. گفته می‌شود این مرد سه سال پیش به کره جنوبی گریخته بود و هفته گذشته تصمیم گرفت با شنا کردن دوباره به کره شمالی بازگردد. مقام‌های بخش شمالی شبه‌جزیره کره دیروز گفته بودند او در بازگشت از کره جنوبی مظنون به کووید-۱۹ است.

کد خبر 534809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha