مدیرعامل شرکت مترو تهران از انتشار اوراق مشارکت سال ۹۸ شرکت متروی تهران به عاملیت بانک رفاه خبر داد.

مترو تهران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نگرانی مدیریت شهری درباره باطل شدن اعتبار اوراق مشارکت تامین اتوبوس و مترو برای تهران یکشنبه ۲۹ تیر ماه در جلسه علنی شورای شهر تهران و توسط محسن هاشمی رئیس شورای شهر سر باز کرد. رئیس شورای شهر تهران در این جلسه گفت: «اگر بانک مرکزی ظرف امروز و فردا، دستور انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین اتوبوس و مترو را برای تهران توسط بانک رفاه صادر نکند، این اعتبار باطل خواهد شد.

محسن هاشمی اول مرداد ماه بود که از رئیس بانک مرکزی و مدیریت بورس قدردانی و اعلام کرد که سرانجام در واپسین ساعات مهلت قانونی مجوز انتشار اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران صادر شد. 

انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین اتوبوس و مترو را برای تهران در واقع اقدامی ویژه برای تأمین اعتبار حمل و نقل عمومی شهروندان تهرانی در این شرایط سخت اقتصادی است.

رئیس شورای شهر تهران درباره عملیاتی شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوس، گفته بود: از طریق این اوراق مدیران شهری امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت را خواهند داشت و می‌توانیم امسال شاهد بهره‌برداری ۱۲ ایستگاه جدید مترو در پایتخت باشیم. همچنین بخشی از این اوراق جهت تأمین ۱۰۵ دستگاه واگن و ۱۲۰ اتوبوس در نظر گرفته می‌شود و بخشی از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، جهت خرید اتوبوس‌های برقی استفاده خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی امام مدیرعامل شرکت مترو امروز دوشنبه ۶ مرداد ماه از انتشار مبلغ یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ به عاملیت بانک رفاه خبر داد و گفت: بدهی‌های انباشته شهرداری تهران به سیستم بانکی، موانع بسیاری را برای دریافت مجوز بانک مرکزی و صدور اوراق مشارکت سال ۹۸ ایجاد کرده بود. خوشبختانه با دستور فوری رئیس‌ کل بانک مرکزی، رایزنی‌ها جهت پذیرش عاملیت بانک رفاه و انتشار این اوراق به نتیجه رسید.

امام عنوان کرد: از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸، یک هزار میلیارد تومان آن به شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و ۵۰۰ میلیارد تومان آن به شرکت اتوبوس‌رانی تهران تعلق دارد.

او افزود: در صورت تاخیر جهت صدور مجوزهای لازم، ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از دست می‌رفت؛ به همین دلیل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، معاونت مالی و اقتصادی شهردار تهران و نیز بانک مرکزی و بانک رفاه همکاری بی‌سابقه و بی‌نظیری را جهت تحقق این موضوع داشتند.

شیوع ویروس کرونا در ماه‌های پایانی سال گذشته، انجام برخی از امور اداری برای انتشار اوراق مشارکت سال ۹۸ شهرداری تهران را با موانعی مواجه کرد. به همین دلیل زمان نهایی انتشار این اوراق مدت ‌زمان ۴ ماه تمدید شد تا شهرداری تهران و شهروندان تهرانی از این فرصت محروم نشوند.

کد خبر 534783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha