مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از ایستگاه راه‌آهن خرمدره از افتتاح پروژه دوخطه ‌کردن راه‌آهن زنجان - قزوین تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

نوبخت در زنجان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت صبح امروز دوشنبه ۶ مرداد ۹۹ در سفری یک روزه وارد استان زنجان شد. وی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین خبرداد و گفت: اختصاص این میزان اعتبار امروز پس از بازدید از این خط ریلی توافق شد.

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: با اجرای این پروژه ظرفیت حمل بار در مسیر کریدور شرق به غرب کشور بیش از ۷ میلیون تن افزایش خواهد یافت. نوبخت اظهار کرد: این خط ریلی همچنین یک و نیم ساعت زمان سفر در مسیر ریلی زنجان - قزوین را کاهش خواهد داد. پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین حداکثر تا اسفند سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین، یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان زنجان بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز و کارگاه آن پس از مدتی وقفه، فعال شده است. این پروژه هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بهره‌برداری از آن ۸۰ دقیقه روی زمان تردد قطارهای مسافری از تهران تا زنجان تاثیر مثبت خواهد داشت. با افتتاح این پروژه، تلاقی قطارها به طور کامل حذف و موجب افزایش ایمنی سفر می‌شود.

بهره‌برداری از سه پروژه راه اصلی شامل مسیرهای زنجان- بیجار، قیدار- سلطانیه و زنجان- تاکستان و کلنگ‌زنی و افتتاح مسکن محرومان روستایی در روستای احمدکندی از دیگر برنامه‌های سفر نوبخت به زنجان است.
وی در ادامه از پروژه‌های شهر زنجان شامل سبزه‌میدان، بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی ولیعصر(عج) و مصلای نماز جمعه بازدید می‌کند و سپس در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حضور می‌یابد.
حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، پایان‌بخش برنامه‌های سفر یک‌روزه نوبخت به زنجان است.

کد خبر 534684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha