دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه انتظار می‌رود بازار دوره استراحت و اصلاحی را تجربه کند، اما نمی‌توان زمان اصلاح را پیش‌بینی کرد.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص شرایط بازار بورس در تیرماه و روند کلی بازار گفت: همچنان نقدینگی به بازار بورس وارد می‌شود و نظر کلی روی بازار است و بازار عملا انتظارات سهامداران را پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به تحولات بازار ارز در تیرماه و تاثیر آن بر بازار گفت: تغییرات قیمت ارز باعث ورود بخشی از نقدینگی به بازار بورس شد و رویکرد بازار به خصوص در مورد شرکت‌های صادرات‌محور را تقویت کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: درحال حاضر بازار با محوریت شرکت‌های بزرگ در حال رشد است و ممکن است چند روز یک‌بار بازار اصلاحاتی را تجربه کند.

دارابی با بیان اینکه بازار بورس از ابتدای امسال تاکنون رشد جالب توجهی داشته اظهار کرد: انتظار می‌رود بازار دوره استراحت و اصلاحی را تجربه کند و شرایطی که درحال حاضر در بازار وجود دارد با سرعت آرام‌تری به صورت مثبت ادامه یابد.

وی در مورد پیش‌بینی زمان اصلاح بازار گفت: نمی‌توان زمان اصلاح بازار را پیش‌بینی کرد و باید منتظر تحولات بازار بود.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عرضه صندوق‌های ETF در مردادماه گفت: قطعا با عرضه این صندوق‌ها بازار وضعیت مطلوب تری پیدا خواهد کرد چرا که این صندوق‌ها پیوند دهنده انتظارات مردم و نیازهای دولت است.

دارابی با بیان اهمیت ویژه صندوق‌های ETF گفت: هرچند صندوق‌ها دارای اهمیت بالایی است، جایگزین عرضه‌های مستقیم سهام و واگذاری مدیریت توسط دولت نمی‌شود.

وی افزود: این صندوق‌ها می‌تواند سازو کار میانه‌ای برای رفع نیازهای دولت در جهت کسری بودجه و نیازهای مردم در جهت یک سرمایه گذاری مطمئن و امن محسوب شود.

به گزارش میزان شاخص بورس و اوراق بهادار در تیرماه ۹۹ با اُفت و خیز فراوانی همراه بود، اما نگاه اجمالی به نمودار شاخص در اولین ماه تابستان روند مثبتی را نشان می‌دهد.

کد خبر 534680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha